الماس

7 دلیل برای اینکه چرا باید رهبری سازمانی  را مطالعه کنید

 

در ساختار مرکزی، رهبری وظیفه آزاد کردن پتانسیل دیگران در فراهم کردن محیط، منابع، انگیزه و استراتژی برای موفقیت و رسیدن به اهدافشان را دارد. با این حال، قبل از اینکه بتوانید بهترین کارمندان خود را نمایش دهید، باید همین کار را برای خودتان انجام دهید. انتقال از یک مشارکت کننده فردی به یک رهبر نیازمند مهارت ها، دیدگاه ها و چارچوب های متفاوتی است. پروفسور جاشوا مارگولیس، پروفسور مدرسه بازرگانی هاروارد، در دوره آنلاین اصول رهبری، می گوید: «همه افرادی که از آنها خواسته می شود مسئولیت رهبری را بر عهده بگیرند، خود را در مسیر توسعه شخصی می یابند که منجر به پیشرفت و انجام کارشان می شود.»

در حالی که یادگیری در حین کار یک گزینه مهم است، رهبری قوی مستلزم کار از قبل برای آماده کردن خود و تیمتان برای موفقیت است. مطالعه در زمینه رهبری سازمانی می تواند شما را با چارچوب های عملی، دیدگاه ها و آینده نگری آماده کند تا رهبر مورد نظر خود باشید.

 

نحوه مطالعه  در زمینه رهبری سازمانی

 

روش های مختلفی برای مطالعه رهبری وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند، از جمله:

 

1. جلسات رهبری یکباره: شرکت در آموزش ها و گفتگوهای رهبران ارشد در سازمان یا حوزه شما می تواند راهی موثر برای جمع آوری نکات  کلیدی باشد. نقطه ضعف این پیشنهادها این است که آنها فقط در محدوده زمانی معین خود موارد زیادی را پوشش می دهند و معمولاً دارای اعتبار نیستند.

2. کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (MBA) یا کارشناسی ارشد برنامه های درجه رهبری:

 اگر چه  برنامه MBA سرمایه گذاری بیشتر در زمان و پول انجام می دهد، اما می تواند درک جامعی از تجارت و نحوه رهبری در مناطق جغرافیایی و بخش ها ارائه دهد. برای تجربه مشابه با تمرکز بیشتر بر رهبری، برنامه کارشناسی ارشد رهبری را در نظر بگیرید.

 

3. دوره های گواهینامه رهبری:

اگر می خواهید در یک جدول زمانی نسبتاً کوتاه، تخصص عمیقی را به دست آورید که با اهداف رهبری شما هماهنگ باشد، یک دوره گواهینامه می تواند مناسب باشد. اگرچه هنوز سرمایه‌گذاری در زمینه زمان و پول وجود دارد، دوره‌های گواهینامه می‌توانند مهارت‌های مورد نیاز برای جنبه‌های مختلف رهبری را فراهم کنند و رزومه شما را تقویت کنند. در حالی که روشی که انتخاب می‌کنید به اهداف، بودجه و محدودیت‌های زمانی شما بستگی دارد، مطالعه رهبری می‌تواند باعث افزایش مسئولیت شما شود. در اینجا هفت دلیل برای پیگیری آن وجود دارد.

 

هفت دلیل برای اینکه چرا  در مورد رهبری مطالعه کنید

 

 1. سبک رهبری خود را شناسایی کنید:

بخش مهمی از آمادگی برای رهبری، درون نگری است. خود اندیشی هدفمند می تواند به شما کمک کند تا نقاط قوت خود را شناسایی، و زمینه های بهبود و  شکل گیری سبک رهبری شخصی را تقویت کنید.

 در دوره آنلاین اصول رهبری، استادان HBS، آنتونی مایو و جاشوا مارگولیس، یادگیرندگان را تشویق می‌کنند تا با استفاده از سه چارچوب فکر کنند:

- تأثیر: مردم چگونه می توانند تجربیات شما را در رهبری  سازمان خود استفاده کنند.

 - عملکرد: روشی که توسط آن ساختار، جهت، پشتیبانی و توسعه را برای تیم خود فراهم می‌کنید.

- انگیزه: خواسته‌ها، محرک‌ها و مشوق‌هایی که شما را به دنبال کردن یک مسیر خاص سوق می‌دهند.

 

هر چارچوب دارای چندین مؤلفه است. سبک رهبری فعلی شما، باعث تغییر و تقویت اصول رهبری می شود و فرصت هایی را برای دریافت بازخورد همسالان در مورد سبک توسعه شما فراهم می کند. دوره رهبری می‌تواند شما را در فرآیند تفکر راهنمایی کند و نمونه‌هایی در دنیای واقعی از رهبران با سبک‌های مختلف ارائه دهد تا به شما کمک کند تا تصمیم بگیرید که چه کسی می‌خواهید باشید.

 

2. برای رهبری و مدیریت تغییر تصمیم بگیرید

 در حالی که رهبری و مدیریت ها یکسان نیستند، مؤثرترین مدیران نیز رهبران هستند. اگر شما یک تیم را مدیریت می کنید، دانستن چگونگی رهبری و مدیریت تغییرات سازمانی ضروری است. در درس اصول مدیریت، تغییر پیشرو به معمار طراحی ساختمان و مدیریت تغییر به سازنده ای که آن را می سازد تشبیه می شود. در برخی از نقش ها، شما باید هر دو باشید و تصمیمات مهمی بگیرید که بر تیم یا سازمان شما تأثیر می گذارد. پروفسور دیوید گاروین، پروفسور HBS در مدیریت ضروری می گوید: «برای کسب و کار مدرن، تغییر و بی ثباتی به یک امر عادی تبدیل شده است. "امروز، شرکت ها در حال تکامل هستند و صنایع با سرعت بیشتری نسبت به قبل در حال تغییر هستند." او می افزاید: «برای موفقیت در این نوع محیط، مدیران امروزه نه تنها به مهارت در اجرا نیاز دارند، بلکه باید یادگیری بگیرند که تغییرات را آغاز و مدیریت کنند.» دوره رهبری و مدیریت می تواند به شما مهارت هایی را برای طراحی، هدایت و اجرای تغییرات سازمانی بدهد.

3. از قدرت و نفوذ در سازمان خود استفاده کنید

 برای اینکه یک رهبر مؤثر باشید، باید درک کنید که قدرت و نفوذ چگونه کار می کند و از هر دو برای ایجاد تغییرات مثبت در سازمان خود استفاده کنید. در دوره آنلاین     "قدرت و نفوذ برای تأثیر مثبت" ، قدرت به عنوان توانایی تأثیرگذاری بر رفتارهای یک فرد یا گروه  تعریف شده است. به عنوان یک رهبر، باید با استفاده از متقاعد کردن، بر طرز فکر و رفتار اعضای تیم خود تأثیر بگذارید و آنها را تشویق کنید تا بهترین کار خود را انجام دهند. قدرت مرتبط با عنوان رهبری که قدرت موقعیتی نامیده می شود  فقط تا اینجا گسترش یافته است. برای به دست آوردن قلب و ذهن تیم خود، باید قدرت شخصی و رابطه ای را نیز پرورش دهید و از آن استفاده کنید. دوره رهبری می تواند چارچوبی برای تفکر در مورد قدرت باشد و روشهایی را برای موفقیت در رهبری فراهم کند.

 

4. چابک بمانید و در مذاکرات ارزش ایجاد کنید

به عنوان یک رهبر، احتمالاً باید از طرف تیم یا سازمان خود مذاکره کنید. مذاکره می تواند استرس زا باشد و در صورت برخورد نادرست نتایج ویرانگری داشته باشد. دوره آنلاین تسلط بر مذاکره ابزارهای تحلیلی را برای نزدیک شدن به مذاکرات و تمرین های شبیه سازی برای آزمایش مهارت های شما با دیگر دانش پذیران  فراهم می کند. تجهیز خود به طرز فکر، ابزارها و تاکتیک های مذاکره موفقیت آمیز می تواند به شما کمک کند رهبر موثرتری باشید.

 

5. در موقعیت‌های چالش‌برانگیز اخلاقی حرکت کنید

 همانطور که سهامدارانی که به آنها پاسخ می‌دهید، تغییر می‌کنند، مسئولیت‌های شما در هنگام انتقال به یک نقش رهبری جدید نیز تغییر می‌کند. این مسئولیت ها شامل خواسته های اخلاقی، قانونی و اقتصادی است که بر سرمایه گذاران، مشتریان، تامین کنندگان، کارکنان و جامعه تاثیر می گذارد. نین هسیه، پروفسور HBS در ویدئویی برای رهبری، اخلاق و مسئولیت‌پذیری شرکتی می‌گوید: «رهبران کسب‌وکار اغلب نیاز دارند تا در منطقه خاکستری که در آن مسئولیت‌ها در تضاد هستند، فشار واقعی است و هیچ پاسخ درستی وجود ندارد، حرکت کنند. «آنچه برای نتیجه یک سازمان بهتر است، می‌تواند عوارض قانونی ایجاد کند یا ملاحظات اخلاقی را افزایش دهد.» مطالعه رهبری می تواند درک درستی از آن مسئولیت ها و نقشه راهی برای هدایت آنها در هنگام تضاد ارائه کند.

 

6. ایجاد محیطی برای اجرای موفقیت‌آمیز

 

 استراتژی گاروین در مدیریت ضروری می‌گوید: «پیاده‌سازی، وظیفه اساسی مدیریت و یکی از سخت‌ترین کارهایی است که به خوبی انجام می‌شود. زمانی که با مدیران صحبت می کنم، آنها معمولاً اجرای استراتژی را به عنوان بزرگترین چالشی که با آن روبرو هستند ذکر می کنند. به عنوان یک رهبر و مدیر، شما مسئول ایجاد محیطی هستید که در آن تیم شما بتواند استراتژی سازمان شما را با موفقیت اجرا کند. در دوره آنلاین اجرای استراتژی HBS،  پروفسور  رابرت سیمونز به شما می آموزد که چگونه موانع و تنش های پیرامون اجرای استراتژی سازمان خود را ارزیابی کنید، سیستم های اندازه گیری موثر طراحی کنید و کارکنان را با استفاده از چارچوب ها و ابزارهای اختصاصی توانمند کنید. ایجاد یک محیط طراحی شده برای فرآیندهای روان، ارتباطی، اندازه گیری شده و هدفمند می تواند به شما کمک کند تا تیم خود را از طریق اجرای استراتژی هدایت کنید.

 

7. دامنه و مقیاس رهبری خود را گسترش دهید

مطالعات رهبری مختص افراد تازه وارد در این زمینه نیست. اگر می خواهید به یک رهبر سطح بالاتر تبدیل شوید، می توانید از دوره رهبری بهره مند شوید. اگر رهبر باتجربه ای هستید، رهبری سازمانی می تواند شما را برای گسترش دامنه و مقیاس خود آماده کند. مایو در این دوره می گوید: «منظور ما از مقیاس و دامنه چیست؟ «مقیاس به اندازه و بزرگی چیزی که شما رهبری می‌کنید اشاره دارد - چند نفر، چقدر بودجه و تعداد تیم‌ها، مکان‌ها و عملیاتی که نظارت می‌کنید. دامنه به گستره و تنوع آنچه که شما مسئول آن هستید اشاره دارد - افراد، تیم ها، خطوط تجاری، مکان ها، عملیات و امکانات. از آنجایی که مراحل رهبری با چالش‌ها و فرصت‌های متفاوتی همراه است، گذراندن دوره‌های رهبری خاص برای هر یک می‌تواند به شما کمک کند مهارت‌ها و اعتماد به نفس برای رویارویی با آنها را به دست آورید.

 

پیدا کردن بهترین دوره رهبری برای شما

 

 اگر در نظر دارید دوره گواهینامه رهبری را در نظر بگیرید، تعداد گزینه ها می تواند بسیار زیاد باشد. برای یافتن بهترین دوره برای شما، بپرسید: اهداف رهبری من چیست و آیا این دوره به من کمک می کند به آنها برسم. آیا من این فرصت را خواهم داشت که با همتایان خود ارتباط برقرار کنم. انتخاب دوره ای که با اهداف، سطح تجربه و سبک یادگیری شما همسو باشد، می تواند شما را برای موفقیت رهبری قرار دهد.

 

 

 

 

منبع : https://online.hbs.edu/blog/

 

تگ ها: آموزش_بیزنس_کوچینگ_در_بابل آموزش_بیزنس_کوچینگ_در_مازندران آموزش_بیزنس_کوچینگ بیزنس_کوچینگ_در_بابل مرکز_بیزنس_کوچینگ_در_بابل مرکز_بیزنس_کوچینگ_در_ مازندران مربیگری_کسب _و_کار مرکز_بیزنس_کوچینگ_الماس رهبری فروش آموزش_فروش آموزش_بازاریابی