الماس

 

7 استراتژی ایجاد تعادل میان کار و مطالعه: 

 

مدیریت تعهدات شخصی و حرفه ای در حین پیشرفت تحصیلی می تواند به عنوان یک کار دشوار باشد. این امر مستلزم ایجاد تعادل بین تحصیلات خود با مسئولیت های شغلی و خانوادگی است. خوشبختانه، استراتژی هایی هفتگانه ای برای انجام موفقیت آمیز آن وجود دارد. که آنها را مورد بررسی قرار می دهیم.

 

 

 

 1. در یک دوره آنلاین شرکت کنید:

 در حالی که کارفرمای شما ممکن است مزایایی مانند بازپرداخت شهریه ارائه دهد، مدیریت زمان تعهد برای شرکت در کلاس ها می تواند چالش برانگیز باشد. دوره های آنلاین به حل این مشکل کمک می کند و چندین مزیت را ارائه می دهد، از جمله:

 - یادگیری انعطاف پذیر

- مقرون به صرفه بودن

- فرصت های شبکه سازی

- توسعه مهارت ها

 انعطاف پذیری یادگیری آنلاین یک جذابیت عمده است. مهارت‌هایی که به دست می‌آورید می‌تواند به شما کمک کند بدون تعهد به مطالعه تمام‌وقت در محل کار پیشرفت کنید.

دوره‌های آنلاین در دو قالب ارائه می‌شوند: الف. همزمان: همزمان با سایر شرکت‌کنندگان به کلاس مجازی می‌پیوندید - مانند یک کلاس حضوری - با درس‌هایی که بر بحث‌ها و فعالیت‌های گروهی متمرکز هستند.

ب.  ناهمزمان: شما براساس زمان خود، سخنرانی ها و تکالیف موجود رل در هر زمان که وقت دارید یاد می گیرید. همچنین ممکن است این فرصت را داشته باشید که از طریق پلتفرم هایی مانند انجمن آنلاین مدرسه کسب و کار هاروارد با سایر زبان آموزان ارتباط برقرار کنید. وقتی آموزش و کار را متعادل می‌کنید، دوره‌های ناهمزمان می‌توانند این انعطاف‌پذیری را برای شما فراهم کنند در حالی  که دوره‌های همزمان نمی‌توانند.

 

2. به طور موثر برنامه ریزی کنید:

 مدرسه و کار به زمان و انرژی زیادی نیاز دارد، اما ایجاد تعادل بین آنها امکان پذیر است. برنامه ریزی موثر نقش حیاتی دارد.  اولویت بندی وظایف بر اساس فوریت یکی از موثرترین روش ها برای اطمینان از به موقع بودن است. تمام وظایفی را که باید برای هر تعهد انجام می دهید فهرست کنید، سپس آنها را به قطعات کوچک و قابل مدیریت تقسیم کنید. شما می‌توانید با آشنایی با برنامه درسی دوره خود که اهداف، موضوعات، معیارهای درجه‌بندی، خط‌مشی‌ها و مهلت‌های آن را مشخص می‌کند، به صورت فعال حجم کاری خود مدیریت کنید. دانستن آنچه از شما انتظار می رود می تواند به شما در اولویت بندی و برنامه ریزی تکالیف کمک کند.

 

3. زمان خود را به خوبی مدیریت کنید: مدیریت زمان می تواند به شما کمک کند تا در سر کار و مدرسه بایستید و در عین حال زندگی خارج از آنها داشته باشید.  برای مدیریت موثر زمان :

الف. از به تعویق انداختن کار خودداری کنید: به جای اینکه تا آخرین لحظه منتظر بمانید، تکالیف را قبل از موعد مقرر انجام دهید. اگر تمام وقت کار می کنید، حذف اضطراب و استرس در انجام کارها اهمیت ویژه ای دارد.

ب.  صاحب کار خود باشید: نقش فعالی در کار خود داشته باشید و مسئول پیشرفت خود باشید.

ج. یک فضای مطالعه اختصاصی ایجاد کنید: محیطی مناسب برای یادگیری خود ایجاد کنید.

د. عوامل حواس پرتی را حذف کنید: اجتناب از حواس پرتی در یک کار تمام وقت بسیار مهم است زیرا زمان شما محدود است. سعی کنید چند کار را انجام ندهید زیرا می تواند بر بهره وری تأثیر منفی بگذارد. مدیریت زمان می تواند چالش برانگیز باشد، اما برای ایجاد تعادل بین کار و مدرسه ضروری است.

 

4. با کارفرمای خود ارتباط برقرار کنید: برقراری ارتباط آشکار با کارفرما می تواند به آنها کمک کند تا نیازهای شما و نحوه کمک به شما را در دستیابی به اهدافتان بهتر درک کنند. کارفرمای شما همچنین ممکن است بتواند در تعیین میزان کار شما در حین ثبت نام در مدرسه کمک کند. اگر کارفرمای شما ساعات کاری انعطاف پذیری را ارائه می دهد، برنامه خود را در صورت نیاز تنظیم کنید، مانند زمانی که امتحان دارید و یا به زمان اضافی برای تکمیل تکالیف نیاز دارید.

 

5. سازماندهی شده و منظم باشید: سازماندهی شدن کلید ایجاد تعادل بین کار و مدرسه است. ردیابی وظایف و مهلت‌ها از طریق برنامه‌ریز، تقویم یا فهرست می‌تواند تضمین کند که تمام مسئولیت‌های شما در مهلت‌های زمانی تکمیل شده‌اند. برای جلوگیری از انباشته شدن در آخرین لحظه برای امتحان یا تکلیف، زمان مطالعه را نیز در نظر بگیرید. سازماندهی به معنای مدیریت اسناد شما نیز هست. مطمئن شوید که تمام یادداشت‌های کلاس و اسناد مهم،  پشتیبان‌گیری شده و در جایی ذخیره می‌شوند که به راحتی قابل دسترسی باشد.

6.خودمراقبتی را تمرین کنید

حفظ سلامت روانی و یافتن زمانی برای مراقبت از خود هنگام انجام تعهدات بسیار مهم است. برای حفظ تعادل سلامت هنگام کار و مطالعه:

الف‌. برنامه ای بسازید: علاوه بر محل کار و مدرسه، زمان شخصی را نیز در برنامه روزانه خود قرار دهید تا از فرسودگی شغلی جلوگیری کنید. استراحت و دنبال کردن فعالیت‌های لذت‌بخش می‌تواند به شما کمک کند تا سلامت کلی خود را حفظ کنید و زمانی را با دوستان و خانواده بگذرانید.

ب.  از زمان خود عاقلانه استفاده کنید: کار بیش از حد برای سلامت روحی و جسمی مضر است، بنابراین در طول روز کاری خود استراحت های کوتاه و منظم داشته باشید. پ. مرزها را تعیین کنید: برای مدت زمانی

که مایلید برای تمرکز بر روی کار و مدرسه صرف کنید، سطح استرس خود را کاهش دهید و از سخت‌کوشی کردن خودداری کنید، حد و مرزی تعیین کنید.

ت. خواب کافی داشته باشید: بیدار ماندن طولانی برای مطالعه یا اتمام کار می تواند بر تمرکز و بهره وری شما تأثیر منفی بگذارد. بر اساس  نظر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، بزرگسالان برای عملکرد صحیح به حداقل هفت ساعت خواب در هر شبانه روز نیاز دارند.

ث.  اهداف واقع بینانه تعیین کنید: تعیین اهداف قابل دستیابی که فشار زیادی بر زمان و سطح انرژی شما وارد نمی کند می تواند انگیزه شما را افزایش دهد. به عنوان مثال، اتمام یک مقاله قبل از تعطیلات آخر هفته، دست یافتنی تر از تکمیل یک پروژه چند هفته زودتر است. با پیگیری خودمراقبتی، می توانید سازمان یافته، سازنده و سالم بمانید.

 

بدانید چه زمانی باید متوقف شوید:  بزرگترین مانع تعادل بین کار و زندگی کمال گرایی است. در حالی که مهم است اطمینان حاصل کنید که کیفیت کار و تکالیف شما آسیب نمی بیند، همچنین باید بدانید که چه زمانی یک کار را متوقف کنید و چه زمانی ادامه دهید. تمرکز بیش از حد بر روی تکالیف می تواند منجر به فرسودگی شغلی شود. در مورد کارهایی که می توانید انجام دهید و وظایف را با سرعت معقول انجام دهید، واقع بین باشید، نه اینکه تلاش کنید کارهای زیادی را در زمان بسیار کمی انجام دهید.

 

7.یافتن موفقیت در محل کار و مدرسه:

 با برنامه ریزی و آمادگی دقیق، می توانید با موفقیت بین کار و مدرسه تعادل برقرار کنید. هنگام انتخاب یک دوره، بسیار مهم است که دوره ای را پیدا کنید که با مسئولیت های شغلی، اهداف شغلی و علایق شخصی شما همسو باشد. ثبت نام در یک دوره آنلاین که به طور خاص برای پذیرایی از افراد حرفه ای طراحی شده است، می تواند تا حد زیادی به ایجاد تعادل موثر کمک کند. به عنوان مثال، دوره های گواهی HBS Online برای کمک به کسب مهارت های ارزشمند مورد نیاز در حین رشد حرفه ای طراحی شده است.

 

 

منبع : https://online.hbs.edu/blog/

 

تگ ها: آموزش_بیزنس_کوچینگ_در_بابل آموزش_بیزنس_کوچینگ_در_مازندران آموزش_بیزنس_کوچینگ بیزنس_کوچینگ_در_بابل مرکز_بیزنس_کوچینگ_در_بابل مرکز_بیزنس_کوچینگ_در_ مازندران مربیگری_کسب _و_کار مرکز_بیزنس_کوچینگ_الماس رهبری فروش آموزش_فروش آموزش_بازاریابی