الماس

5 فرصت توسعه حرفه ای که باید در هنگام پیشرفت شغلی خود در نظر بگیرید

 

در بازار کار امروزی که به سرعت در حال تحول است، ارتقاء مداوم مهارت و یادگیری فن آوری های جدید برای رقابتی ماندن بسیار مهم است. طبق مطالعه گارتنر، 58 درصد از کارمندان برای انجام کارها به مهارت های جدید نیاز دارند که به توسعه حرفه ای نیاز دارد. اگر می‌خواهید شغل خود را ارتقا دهید، در اینجا مروری بر فرصت‌های توسعه حرفه‌ای و نحوه پیگیری آنها آورده شده است.

 

توسعه حرفه ای چیست؟

 توسعه حرفه ای فرآیند مستمر افزایش مهارت ها، دانش و شایستگی های شما در حرفه شما است. این می تواند اشکال مختلفی داشته باشد، مانند: تکمیل برنامه های آموزشی شرکت در رویدادها (به عنوان مثال، کارگاه ها، کنفرانس ها و سمینارها) و ادامه تحصیلات تکمیلی.  اگر می خواهید پیشرفت شغلی خود را به سرعت آغاز کنید، در اینجا پنج فرصت قابل دسترس توسعه حرفه ای وجود دارد.

 

 

5  فرصت برای توسعه حرفه ای:

 

 1. دوره های آنلاین و گواهینامه ها: یادگیری آنلاین که به عنوان آموزش الکترونیکی یا آموزش از راه دور نیز شناخته می شود، نوعی آموزش است که به شما امکان می دهد به مطالب درسی دسترسی داشته باشید، از مربیان یاد بگیرید و با سایر فراگیران در یک فضای مجازی تعامل داشته باشید. صرف نظر از موقعیت مکانی شما. بر اساس گزارش LinkedIn در سال 2021، 57 درصد از متخصصان یادگیری و توسعه، بودجه شرکت خود را برای یادگیری آنلاین افزایش دادند که این رقم در سال 2020  معادل 38 درصد بود. متخصصان احساس می کنند یادگیری آنلاین برای استراتژی های توسعه حرفه ای سازمان هایشان  70 درصد بیشتر  از پاندمی ویروس کرونا می باشد. دوره های کسب و کار آنلاین به یک مسیر رایج برای حرفه ای ها تبدیل شده است. به عنوان مثال، دوره های گواهینامه مدرسه کسب و کار آنلاین هاروارد که موضوعاتی از جمله حسابداری مالی گرفته تا رهبری و مدیریت را پوشش می دهد. در یک نظرسنجی اخیر که ارزش گواهی HBS Online را بررسی کرد: نود و یک درصد از شرکت‌کنندگان گذشته گفتند که HBS Online تأثیر مثبتی بر شغل آنها داشته است.چهل و دو درصد به طور متوسط ​​17000 دلار افزایش حقوق دریافت کردند و 31 درصد ارتقاء یافتند.

با تبدیل شدن به یک دانش پذیر  آنلاین، می توانید مهارت هایی را برای کسب ترفیع یا افزایش حقوق خود توسعه دهید.

 

2. آموزش رسمی و برنامه های طبقه بندی شده:

 ارتقاء تحصیلات شما راهی موثر برای رقابتی شدن بیشتر در بازار، افزایش پتانسیل درآمد و بهبود چشم انداز شغلی شما است. مدرک کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (MBA) به دلیل بازگشت سرمایه بالقوه آن یکی از مدرک‌هایی است که باید در نظر گرفته شود. گزارش Statista نشان می‌دهد که 92 درصد از شرکت‌های مورد بررسی، فارغ‌التحصیلان MBA را در سال 2022 استخدام کرده‌اند، در حالی که در سال 2020  هشتاد درصد و  در سال 2009 پنجاه درصد، استخدام شده اند. مزایای کسب مدرک MBA عبارتند از:

الف. به دست آوردن مهارت‌های مورد تقاضا در صنعت

ب.  گسترش چشم‌انداز شغلی شما

ج.  ایجاد ارتباطات مادام‌العمر.

بسیار مهم است که مطمئن شوید زمان و پول کافی برای دریافت این نوع مدرک دارید. با مدیر یا بخش منابع انسانی خود تماس بگیرید تا در مورد پشتیبانی آنها بپرسید.

 

3. . کنفرانس ها، کارگاه ها و سمینارها:

 

 شرکت در کنفرانس ها، کارگاه ها و سمینارها شکلی از توسعه حرفه ای است که اغلب نادیده گرفته می شود. چنین فرصت هایی به شما این امکان را می دهد که از کارهای روزمره خود خارج شوید، با دیگران در زمینه کاری خود درگیر شوید و ایده ها و دیدگاه های جدید را بررسی کنید.

مزایای دیگر عبارتند از:

- یادگیری: بررسی آخرین روندها، تحقیقات، و بهترین شیوه ها در زمینه خود برای بهبود عملکرد شغلی خود

- شبکه سازی: ارتباط با سایر متخصصان برای تبادل ایده، به اشتراک گذاشتن تجربیات و ایجاد روابط مشترک

- ایجاد مهارت: مشارکت عملی در آموزش و کارگاه های آموزشی برای ایجاد و توسعه مهارت ها

- گسترش جهان بینی: قرار گرفتن در معرض دیدگاه ها و ایده های مختلف برای به دست آوردن بینشی در مورد چالش ها و فرصت های صنعت خود. با مدیر یا رهبران سازمانی خود تماس بگیرید تا علاقه خود را به شرکت در رویدادهای صنعت ابراز کنید. شانس موفقت شما در  این است که آنها می توانند به شما در دسترسی به خواسته هایتان کمک کنند.

 

4. آموزش حرفه ای و مربیگری:

 

 مربییگری رابطه ای است که شما با یک متخصص صنعت آگاه ایجاد می کنید که می تواند ابزارهایی را برای کمک به شما در دستیابی به اهدافتان فراهم کند. مربیان شما می توانند از اهداف شغلی شما حمایت کنند و راهنمایی و بازخورد ارائه دهند تا اطمینان حاصل شود که شما در مسیر درست هستید. مربیگری می تواند اشکال مختلفی داشته باشد، از جمله:

- مربیگری انفرادی

- مکالمات غیررسمی

-  برنامه های آموزشی ساختاریافته

روش توسعه حرفه ای در هر مرحله شغلی مفید است - به خصوص اگر برای اولین بار مدیر باشید. اشتباهات  مربیان گذشته و درس هایی که آنها آموخته اند می تواند به شما کمک کند تا چالش های مشابه را حل کنید. آموزش حرفه ای که به عنوان آموزش فنی یا حرفه ای نیز شناخته می شود، می تواند شما را با مهارت های عملی، تجربه عملی و دانش صنعتی برای انجام وظایف شغلی خاص مجهز کند. که شامل موارد زیر است:

- آموزش در کلاس درس

-  آموزش در حین کار

- کارآموزی

 

 هدف مربیگری و آموزش حرفه ای توسعه مهارت ها، دانش و اعتماد به نفس شما برای دستیابی به اهداف شغلی شماست.

 

5. رویدادهای شبکه و گروه ها

 

شبکه سازی برای توسعه حرفه ای بسیار مهم است. این شما را قادر می سازد تا روابطی را ایجاد و حفظ کنید که می تواند به فرصت های پیشرفت شغلی، سرمایه گذاری های تجاری جدید و بینش های ارزشمند صنعت منجر شود. طبق گزارش هاروارد بیزینس ریویو، شبکه‌های حرفه‌ای و شخصی در طول این همه‌گیری تقریباً 16 درصد کوچک شدند. اجازه دادن به شبکه شما برای خراب شدن می تواند عواقب حرفه ای بزرگی مانند کاهش احساس تعلق در سازمان شما داشته باشد. هنگامی که شبکه حرفه ای خود را رشد می دهید، به دنبال فرصت هایی با اجزای شبکه برای ملاقات با افراد در داخل و خارج از حوزه خود باشید. به عنوان مثال، انجمن آنلاین HBS شما را قادر می سازد با متخصصان همفکر از سراسر جهان در ارتباط باشید.

 

پتانسیل خود را با توسعه حرفه ای فعال کنید. توسعه حرفه ای برای پیشرفت شغلی و رقابتی ماندن در رشته خود بسیار مهم است. با افزایش در دسترس بودن و دسترسی به دوره های آنلاین، هرگز زمان بهتری برای سرمایه گذاری در کلاسهای حضوری آموزشی وجود ندارد. با گذراندن دوره های آنلاین - مانند دوره HBS Online - می توانید با سرعت یاد بگیرید و به طور حرفه ای رشد کنید.

 

منبع : https://online.hbs.edu/blog/

 

تگ ها: آموزش_بیزنس_کوچینگ_در_بابل آموزش_بیزنس_کوچینگ_در_مازندران آموزش_بیزنس_کوچینگ بیزنس_کوچینگ_در_بابل مرکز_بیزنس_کوچینگ_در_بابل مرکز_بیزنس_کوچینگ_در_ مازندران مربیگری_کسب _و_کار مرکز_بیزنس_کوچینگ_الماس رهبری فروش آموزش_فروش آموزش_بازاریابی