الماس

گواهینامه رهبری در سازمان چیست؟

 

 گواهینامه رهبری برای ارائه مهارت ها و دانش برای تبدیل شدن به یک رهبر موثر طراحی شده است. بیشتر برنامه‌ها بر اصول هدایت و مدیریت تیم‌ها - اعم از کوچک و بزرگ - تمرکز می‌کنند و موضوعاتی مانند:

- برقراری ارتباط با تیم و ذینفعان

 - برنامه‌ریزی و اجرای تغییرات سازمانی

- ارتقاء سبک رهبری و استراتژی‌های شما

 

شما می توانید به جای تکمیل چندین دوره ،:مانند یک فارغ‌التحصیل دوره آموزشی بسیار عالی بر روی  یک دوره تمرکز کنید و دانش ارزشمندی را تنها در چند هفته به دست آورید. اگر می‌خواهید یک رهبر سازمانی مؤثر باشید، در اینجا پنج نتیجه برای کسب گواهی رهبری وجود دارد.

 

 

نتایج کسب گواهینامه رهبری در سازمان:

 

1. در مورد روندهای فعلی صنعت به روز می مانید

کسب و کار دائماً در حال تغییر است و به روز ماندن در روندها و  شیوه های صنعت بسیار ضروری است. با ثبت نام در دوره گواهینامه رهبری در سازمان، می توانید از رهبران کسب و کار یاد بگیرید و کشف کنید که چگونه بر بزرگترین چالش های سازمان خود غلبه کنید. برخی از گواهی‌نامه‌های رهبری - مانند آنهایی که مدرسه کسب و کار آنلاین هاروارد ارائه می‌دهد - یک مدل یادگیری مبتنی بر مورد را پیاده‌سازی می‌کنند که به زنده کردن درس‌ها با مثال‌های دنیای واقعی کمک می‌کند و به شما امکان می‌دهد دانش خود را به کار ببرید.

 

2. شغل خود را ارتقا می دهید

 کسب گواهینامه رهبری می تواند با ارائه مهارت هایی برای رهبری موثر و ایجاد پیشرفت شغلی،  شما را به کارمند ارزشمندتری تبدیل کند. شما می توانید با یادگیری سازگاری با سبک ارتباطی خود، مدیریت تیم ها و تصمیم گیری بهتر عملکرد کاری خود را بهبود بخشید. سرمایه گذاری در آموزش شما همچنین می تواند منجر به افزایش مسئولیت یا ارتقاء شغلی شود. این به این دلیل است که آموزش رهبری بر شایستگی‌های حرفه‌ای مانند دفاع از خود، تعیین اهداف روشن و ابتکار عمل تأثیر می‌گذارد و می‌تواند به شما کمک کند از نردبان شرکت بالا بروید. طبق یک نظرسنجی از بیش از 2000 دانش پذیر HBS Online که در یک نظرسنجی میدانی  انجام شد، 31 درصد در نتیجه کسب گواهی ارتقاء یافتند.

 

 

3. شبکه حرفه ای شما را افزایش می دهد

 

یکی دیگر از مزایای پیگیری گواهینامه رهبری، فرصت شبکه سازی با سایر متخصصان است. انجام این کار می تواند منجر به فرصت های شغلی جدید، مشارکت و همکاری شود. شبکه شما همچنین می‌تواند علایق شغلی‌ای را که در نظر نگرفته‌اید نشان دهد و به شما کمک کند که کامل‌تر شوید. بر اساس بررسی هاروارد بیزینس ریویو، شما به سه نوع شبکه نیاز دارید:

- شبکه استراتژیک: افرادی که به شما کمک می‌کنند تا در رأس فعالیتهای صنعتی خود بمانید تا بتوانید برای آینده برنامه‌ریزی استراتژیک داشته باشید. و بر اساس تجربیات خود مشاوره و کمک سنجیده ارائه می کنند.

- شبکه عملیاتی: افراد حرفه ای خارج از سازمان شما که به شما کمک می کنند تا در مسئولیت های روزانه خود موفق شوید - شبکه توسعه: افرادی که با ایفای نقش به عنوان مربی و ارائه مشاوره و کمک متفکرانه بر اساس تجربیات خود به شما کمک می کنند تا به طور حرفه ای پیشرفت کنید.

به عنوان مثال، انجمن آنلاین HBS فرصت هایی را برای ایجاد شبکه و ارتباط با دانش پذیران در سراسر جهان از طریق رویدادها و چالش ها ارائه می دهد.

 

 

4. مجموعه مهارت های خود را افزایش می دهد

 

 با ثبت نام در یک دوره گواهینامه رهبری، می توانید مهارت های خود را افزایش دهید و مهارت های جدید بیاموزید. همچنین می‌توانید درک عمیق‌تری از معنای رهبر خوب بودن و نحوه اعمال دانش خود در موقعیت‌های دنیای واقعی به دست آورید. مهارت هایی که می تواند به شما کمک کند رهبر موثرتری شوید و شغل خود را ارتقا دهید عبارتند از:

- هوش عاطفی

- درک احساسات خود و تیم شما برای ایجاد یک محیط کاری مثبت

- برقراری ارتباط

- ایجاد انگیزه در دیگران

- نشان دادن بهترین عملکرد آنها

- دستیابی به اهداف مذاکره

برای بستن قراردادها و به حداکثر رساندن ارزش برای سازمانتان، گواهینامه های رهبری می توانند این مهارت ها را فراهم کنند و شما را به  شخص حرفه ای کامل تر تبدیل می  کند. آنها همچنین می توانند اطمینان حاصل کنند که اگر شرکت خود را برای فرصتی دیگر ترک کردید، کاندیدای حرفه ای تری  هستید.

 

5.پتانسیل درآمد خود را افزایش می دهید

 

 می توانید با ثبت نام در یک دوره گواهینامه رهبری، از مزایای مالی متعددی  مانند افزایش پتانسیل درآمد طولانی مدت بهره مند شوید. به عنوان مثال، براساس نظرسنجی  میدانی از دانش پذیران  HBS Online نشان می دهد که 42 درصد به طور متوسط ​​17000 دلار افزایش حقوق در نتیجه دریافت گواهینامه دریافت کرده اند. علاوه بر این، 16 درصد با افزایش میانگین 14000 دلار پاداش دریافت کردند. یکی دیگر از مزایای مالی کسب گواهینامه رهبری این است که اغلب هزینه کمتری نسبت به سایر گزینه های آموزشی دارد. طبق گزارش انجمن توسعه استعدادها، متوسط ​​​​سازمان در سال 2021 برای هر کارمند 1280 دلار برای یادگیری در محل کار هزینه کرده است. اگر کارفرمای شما مایل است هزینه تحصیل شما را بپردازد، کلاس های آنلاین در مقایسه با هزینه کلاس حضوری می تواند جذاب باشد.

گواهینامه رهبری سازمانی می تواند تمام مزایای پیشرفت تحصیلی شما را فراهم کند و در عین حال هزینه ها را کاهش دهد.

 

در دوره های گواهینامه رهبری مناسب ثبت نام کنید

 

هنگام در نظر گرفتن یک دوره گواهینامه رهبری سازمانی، بسیار مهم است که دوره ای را انتخاب کنید که متناسب با نیازهای شخصی و حرفه ای شما باشد. به عنوان مثال، دوره های گواهینامه رهبری و مدیریت HBS Online، برنامه های درسی جامع را در قالب آنلاین و انعطاف پذیر ارائه می دهد. شما می توانید با سرعت خود یاد بگیرید و مهارت ها و دانش را به دست آورید تا به یک رهبر مؤثر تبدیل شوید، بدون اینکه مجبور باشید به طور تمام وقت یا حضوری به مدرسه برگردید. اگر می‌خواهید مهارت‌ها و شغل خود را ارتقا دهید، گواهینامه رهبری سازمانی می‌تواند مزایای متعددی را به همراه داشته باشد.

با یک گواهینامه رهبری چه کاری می توانید انجام دهید؟

 

اگر شما یک رهبر مشتاق هستید، استفاده از فرصت های توسعه حرفه ای ضروری است. بر اساس سایت کاریابی Zippia، 83 درصد از متخصصان کسب و کار موافق هستند که توسعه رهبری در هر سطح مهم است، اما تنها پنج درصد از سازمان ها آن را اجرا کرده اند. به همین دلیل، بسیاری از افراد بدون آموزش رسمی به سمت نقش های رهبری درمی آیند، که می تواند منجر به موارد زیر شود:

-  تصمیم گیری ضعیف

-  ارتباطات ناکارآمد

-  کاهش مشارکت کارکنان

 

 برای اطمینان از اینکه در موقعیتی قرار دارید که بزرگترین چالش های تجاری امروز را بپذیرید و شغل خود را ارتقا دهید، شما می توانید به راه های آموزشی مانند دوره های گواهینامه رهبری مراجعه کنید. در اینجا خلاصه ای از چیستی گواهینامه رهبری و چگونگی کسب آن می تواند مهارت های رهبری شما را افزایش دهد.

 

 

 

منبع : https://online.hbs.edu/blog/

 

تگ ها: آموزش_بیزنس_کوچینگ_در_بابل آموزش_بیزنس_کوچینگ_در_مازندران آموزش_بیزنس_کوچینگ بیزنس_کوچینگ_در_بابل مرکز_بیزنس_کوچینگ_در_بابل مرکز_بیزنس_کوچینگ_در_ مازندران مربیگری_کسب _و_کار مرکز_بیزنس_کوچینگ_الماس رهبری فروش آموزش_فروش آموزش_بازاریابی