الماس

چگونه یک گواهی مدیریت می تواند برای شغل شما مفید باشد

 

انتقال از یک مشارکت‌کننده فردی به یک مدیر  یا از مدیریت اولیه به سطح ارشد  با مسئولیت‌هایی همراه است که به مهارت‌های جدیدی نیاز دارد. علاوه بر وظایف فنی نقش خود، باید دیگران را قادر به انجام بهترین کار خود کنید. پروفسور امی ادموندسون، پروفسور مدرسه بازرگانی هاروارد، در دوره آنلاین مدیریت ضروری  می‌گوید: «یک مدیر راهنمایی می‌کند، بازخورد می‌دهد، توصیه می‌کند و به افراد کمک می‌کند تا آنجا که می‌توانند در نقش‌هایی که دارند مؤثر باشند». یک راه موثر برای به دست آوردن این مهارت ها، کسب گواهی مدیریت است. در اینجا مقدمه ای در مورد چیستی گواهینامه مدیریت، شش روشی که می تواند برای حرفه شما مفید باشد و چگونه تشخیص دهید که دنبال کردن یک گواهی برای شما مناسب است، آورده شده است.

 

گواهینامه مدیریت چیست؟

 

گواهینامه مدیریت چیزی است که پس از گذراندن موفقیت آمیز دوره ای که برای ارائه مهارت های مدیریت تیم های سازمانی طراحی شده است به دست می آورید. برنامه های گواهینامه مدیریت در قالب های مختلفی از جمله حضوری، آنلاین و ترکیبی ارائه می شوند. آنها از نظر مربیان، تعهدات زمانی و محتوا متفاوت هستند، اما هر کدام به گونه ای طراحی شده اند که شما را برای تصدی یک نقش مدیریتی یا ارتقاء به سطح سازمانی بالاتر آماده کنند. افزودن گواهینامه مدیریت به رزومه می تواند نشان دهنده تعهد شما به یادگیری مادام العمر و تبدیل شدن به یک مدیر بهتر باشد.

 

چه کسی باید گواهینانه مدیریتی را پیگیری کند

 

اگر یک مدیر جدید یا مشتاق هستید - مانند کارآفرینی که نیاز به نظارت بر یک تیم در حال رشد دارد - می توانید از دوره گواهینامه مدیریت پایه بهره مند شوید. این  دوره می تواند دستورالعمل های مورد نیاز برای پیشبرد حرفه شما و مدیریت موثر با استفاده از ابزارها، چارچوب ها و دیدگاه های مختلف را ارائه دهد. اگر یک مدیر کارکشته هستید که به سطح بالاتری می‌روید - برای مثال، اگر تیم‌های بزرگ‌تر و دارای تنوع جغرافیایی را رهبری می‌کنید، یک دوره گواهینامه مدیریت می‌تواند مهارت‌هایی را برای رسیدن به سطح بعدی فراهم کند. الکس گلاوکوف، مدیر برنامه فنی آمازون رباتیک، از مدیریت ضروری  استفاده کرد تا مهارت های مدیریتی خود را تقویت کند. گلاوکوف می‌گوید: «فکر می‌کردم کارها را نسبتاً خوب بلدم اما بعد از اولین ماژول، متوجه شدم که خیلی کارها را اشتباه انجام داده ام. سرد کننده ترین فکر در مورد فرصت های از دست رفته بود. این دوره به من ساختار خوبی برای درک رفتار سازمانی می دهد.

زیبایی مدیریت این است که تقریباً در هر بخش و صنعتی مفید است مانند بخش فروش، بازاریابی، مالی، حسابداری، روابط عمومی، مدیریت محصول، خدمات مشتری یا فناوری اطلاعات مفید است. اگر یک مهندس، یک معلم، یک دی جی موسیقی یا یک پزشک هستید، دانستن نحوه مدیریت نیز ارزشمند است. فارغ از شغل شما، توانایی هدایت تیم ها و توانمندسازی افراد برای انجام بهترین کارشان می تواند شما را به برتری برساند.

 

شش مزیت کسب گواهی مدیریت شغلی

 

 1. تصمیم گیری های حیاتی به عنوان یک مدیر:

 شما مسئول تعیین جهت تیم خود هستید که اغلب مستلزم تصمیم گیری است. این تصمیم‌ها می‌توانند تأثیر زیادی بر اعضاء تیم داشته باشد. با این حال، طبق یک نظرسنجی جهانی مک کینزی، تنها 20 درصد از سازمان ها در تصمیم گیری برتری دارند. دوره گواهی مدیریت می تواند ابزارها و چارچوب هایی را برای کمک به شما در اتخاذ بهترین تصمیم در یک موقعیت خاص ارائه دهد. برخی از دوره ها، مانند آنهایی که HBS Online ارائه می دهد، شامل نمونه های واقعی از تصمیمات سختی است که مدیران با آن مواجه شده اند. سناریویی به شما ارائه می شود و از شما خواسته می شود که در مورد نحوه پاسخگویی خود فکر کنید. پس از آن، یاد می‌گیرید که مدیر چگونه آن را مدیریت می‌کند و بینش‌هایی را برای اطلاع از تصمیم‌های آینده شما دریافت می کنید.

2. توانمندسازی کارکنان :

بهترین مدیران دارای مهارت های رهبری هستند، از جمله توانایی همسوسازی و ایجاد انگیزه در تیم ها. شما باید جهت گیری کنید و تصمیم بگیرید، اما اگر کارمندان خود را برای انجام بهترین کارشان توانمند نکنید، می توانید آنها را مدیریت کنید و حس عاملیت آنها را کاهش دهید. شما می توانید با ایجاد کانال های باز ارتباطی، ایجاد فرهنگ اعتماد و واگذاری وظایف مطابق با اهداف، تیم خود را قدرتمند کنید. دوره گواهینامه مدیریت می تواند به شما بیاموزد که چگونه بر هر دو طرف نقش خود مسلط شوید و بهترین ها را در کارمندان خود به نمایش بگذارید

3. مدیریت تغییر:

حتی موفق ترین سازمان ها نیز با تغییر مواجه می شوند. به عنوان یک مدیر، این مسئولیت شماست که تیم خود را از طریق آن هدایت کنید. مدیریت تغییر نیازمند اعتماد به نفس، هوش هیجانی و مهارت های ارتباطی قوی است تا اطمینان حاصل شود که کارکنان اطلاعات مورد نیاز خود را برای احساس امنیت در سناریوهای در حال تغییر دارند. گذراندن دوره گواهینامه مدیریت می تواند اعتماد به نفس شما را تقویت کند و چارچوب های آزمایش شده و واقعی را ارائه دهد که می توانید از آنها برای اجرای تغییرات سازمانی استفاده کنید.

 

4. پیاده سازی استراتژی ها:

در کنار تعیین جهت و توانمندسازی کارکنان، به مهارت هایی برای اجرای استراتژی سازمانی نیاز دارید. صرف نظر از اینکه استراتژی را تدوین می‌کنید، باید:

- وظایف را محول کنید

- دیدگاه خود و چگونگی عوامل کاری هر یک از کارکنان را در ارائه و ساده‌سازی فرآیندها برای کمک به اجرای روان ایجاد کنید.

- پایه ای برای شروع با اهداف سطح بالا، تقسیم آنها به وظایف روزانه و انتقال اهمیت آنها به تیم خود ایجاد کنید.

 

در حالی که یک دوره ضروری مدیریت می تواند شامل این دستورالعمل باشد، شما همچنین می توانید دوره ای را دنبال کنید که به این مهارت  اجرای استراتژی اختصاص دارد.

5. پتانسیل درآمد خود را افزایش دهید. در یک نظرسنجی میدانی، 42 درصد از فراگیران HBS Online گفتند که دوره آنها با افزایش متوسط ​​​​17000 دلار به افزایش حقوق آنها کمک کرده است. علاوه بر این، نزدیک به 20 درصد گفتند که گواهینامه آنها به طور متوسط ​​به افزایش 14000 دلار پاداش آنها کمک کرده است. کسب یک گواهینامه همچنین می تواند شما را برای ارتقای شغلی مورد توجه قرار دهد و به شما در جلب توجه هنگام درخواست شغل کمک کند. درج آن در رزومه نشان دهنده مهارت هایی است که به دست آورده اید و تعهد شما به بهبود قابلیت های مدیریتی شماست.

 

6. شبکه خود را بسازید

 در نهایت، گذراندن دوره گواهینامه مدیریت می تواند به شما کمک کند تا با سایر مدیران ارتباط برقرار کرده و شبکه حرفه ای خود را بسازید. بسته به برنامه ای که انتخاب می کنید، ممکن است این فرصت را داشته باشید که قبل، در حین و بعد از دوره خود با دانش پذیران دیگر تعامل داشته باشید. به عنوان مثال، پلتفرم دوره HBS Online از شما می‌خواهد تا افکار خود را به اشتراک بگذارید، به افکار دیگر فراگیران پاسخ دهید و تمرین‌ها را کامل کنید. علاوه بر این، انجمن آنلاین HBS برای همه متخصصان باز است و راهی برای برقراری ارتباط با دیگرانی که در سفرهای مدیریتی خود با چالش های مشابه روبرو هستند، فراهم می کند. همچنین به شما این امکان را می دهد تا مدت ها پس از دریافت گواهینامه خود با آنها در تماس باشید.

 

آیا دریافت گواهینامه  مدیریت ارزش دارد؟

 برای تصمیم گیری در مورد اینکه آیا دنبال کردن یک گواهی مدیریت ارزش زمان و هزینه را دارد یا خیر، در مورد آنچه امیدوارید به دست آورید فکر کنید. از خود بپرسید که چه شکاف هایی در مجموعه مهارت های مدیریتی شما وجود دارد. بپرسید چه مهارت هایی را برای پیشبرد نقش مورد نظر خود نیاز دارید، سپس در مرحله بعد، هزینه ها و بودجه خود را در نظر بگیرید. اگر کارفرمای شما می تواند کمک توسعه حرفه ای ارائه دهد، از آن استفاده کنید. همچنین تحقیق کنید که  آیا شواهدی برای حمایت از بازگشت سرمایه وجود دارد به عنوان مثال، فراگیران HBS Online پس از گذراندن دوره گواهینامه، میانگین بازگشت سرمایه 10 برابری را گزارش کردند. همه این ویژگی ها را در نظر بگیرید.  و در نهیت تحقیق کنید چه کسی دوره را تدریس می کند و آیا آنها در این زمینه اعتبار دارند؟

سپس تصمیم بگیرید که آیا مزایای گواهینامه مدیریت بر سرمایه گذاری شما بیشتر است یا خیر. اگر دوره‌ای را انتخاب کنید که با اهداف شما همسو باشد و ارزش ارائه کند، می‌توانید خود را به یک مدیر قوی‌تر تبدیل کنید.

 

 

 

منبع : https://online.hbs.edu/blog/

 

تگ ها: آموزش_بیزنس_کوچینگ_در_بابل آموزش_بیزنس_کوچینگ_در_مازندران آموزش_بیزنس_کوچینگ بیزنس_کوچینگ_در_بابل مرکز_بیزنس_کوچینگ_در_بابل مرکز_بیزنس_کوچینگ_در_ مازندران مربیگری_کسب _و_کار مرکز_بیزنس_کوچینگ_الماس رهبری فروش آموزش_فروش آموزش_بازاریابی