الماس

چگونه برای یادگیری آنلاین  شغلتان برنامه ریزی کنید

 

همانطور که یادگیری آنلاین در سراسر جهان به طور فزاینده ای محبوب می شود، جستجوی دوره های آنلاین برای تقویت مجموعه مهارت های خود و پیشرفت شغلی خود غیر معمول نیست. با این حال، با یک برنامه شلوغ و تعهدات شخصی، ایجاد تعادل بین کار و تحصیل می تواند چالش برانگیز باشد. برای مدیریت موثر زمان خود، ایجاد برنامه ای که با خواسته های شغلی شما مطابقت داشته باشد و به شما امکان مطالعه را بدهد، ضروری است. اگر در تلاش برای رسیدن به این تعادل هستید، در اینجا یک مرور کلی از نحوه برنامه ریزی یادگیری آنلاین در مورد حرفه خود برای حداکثر کارایی آورده شده است.

 

نکات مهم در یادگیری آنلاین

 

هنگام انتخاب یک مسیر یادگیری آنلاین و برنامه ریزی آن در سراسر حرفه خود، باید چندین چیز را در نظر بگیرید:

الف.  اهداف یادگیری:  ابتدا مشخص کنید که چرا آموزش آنلاین را دنبال می کنید. به عنوان مثال، آیا به دنبال پیشرفت حرفه ای یا رشد شخصی هستید دلایل شما ممکن است شامل موارد زیر باشد:

- پیشرفت شغلی

- افزایش حقوق

-  کسب مهارت های جدید

- غلبه بر چالش های کاری

- برجسته شدن در برابر کارفرمایان بالقوه هنگامی که هدف خود را مشخص کردید، گزینه هایی را تحقیق کنید که با اهداف شما همسو هستند.

 

 

ب. انعطاف‌پذیری:  یکی از دلایل محبوبیت یادگیری آنلاین، فرمت‌های انعطاف‌پذیر آن است، که اگر حرفه‌ای با یک برنامه زمان‌بندی مشخص هستید، مفید است. همه دوره های آنلاین انعطاف پذیری یکسانی را ارائه نمی دهند. برخی مدل های یادگیری را همزمان استفاده می کنند. و برخی دیگر ناهمزمان.

 

 یادگیری همزمان: تعامل بی‌درنگ بین شما و مربیانتان – چه به صورت حضوری و چه از راه دور

 یادگیری ناهمزمان: دسترسی به مطالب درسی و تکالیف با سرعت خودتان، معمولاً با ضرب‌الاجل‌های تکلیف، اطمینان حاصل کنید که تفاوت‌های بین این دو مدل  را درک کرده و بهترین تصمیم را می گیرید. دوره های آنلاین اغلب ناهمزمان هستند و انعطاف پذیری برای یادگیری در زمان بهینه شما را فراهم می کنند. به عنوان مثال، دوره های گواهینامه مدرسه کسب و کار آنلاین هاروارد به شما این امکان را می دهد که در زمان استراحت ناهار یا قبل یا بعد از کار با سرعت خود یاد بگیرید. شما همچنین فرصت هایی برای برقراری ارتباط با همکلاسی ها دارید.

 

پ.  شبکه سازی:  برخی از دوره ها فقط آموزش ارائه می دهند. برخی دیگر فرصت‌هایی را برای برقراری ارتباط با همسالان ارائه می‌دهند که می‌تواند برای آینده شغلی شما مفید باشد. در اینجا شش نکته برای شبکه سازی در یک دوره آنلاین آورده شده است:

1‌. خودتان را معرفی کنید: اگر دوره آموزشی شما راهی برای چت کردن با دیگر دانش پذیران فراهم می کند، از آن بهره ببرید و خود را معرفی کنید. سعی کنید از طریق ایمیل نیز با آنها ارتباط برقرار کنید و به طور منظم در گفتگو باشید.

2. از فناوری استفاده کنید: از ابزارهای جلسه مانند زوم، Google Hangouts یا Skype برای تسهیل مکالمه با همتایان و به اشتراک گذاشتن بازخورد در زمان واقعی استفاده کنید.

3. ارزش ایجاد کنید: دانش خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و بپرسید چگونه می توانید از آنها حمایت کنید. این می تواند به شما کمک کند تا به عنوان یک متخصص موضوع شناخته شوید.

4. ایجاد و حفظ حضور آنلاین: یک نمایه LinkedIn ایجاد کنید و به طور مداوم آن را حفظ کنید.

5. به انجمن‌های آنلاین مرتبط بپیوندید: شبکه‌سازی فقط در طول دوره شما اتفاق نمی‌افتد. به عنوان مثال، انجمن آنلاین HBS دارای 34 بخش در سراسر جهان است که می توانید در هر زمان به آنها ملحق شوید و با متخصصان همفکر خود ارتباط برقرار کنید.

6.  اتصالات خود را دنبال کنید: اتصال تنها اولین مرحله در فرآیند است. پس از پایان دوره به تعامل با همکلاسی ها و مربیان خود ادامه دهید. اگر به درستی از آموزش های آنلاین استفاده شود، ابزارهای عالی برای شبکه سازی و شروع سریع پیشرفت شغلی شما هستند.

 

ت. نتایج آموزشی:

 دنبال کردن یک مدرک پیشرفته آنلاین - مانند کارشناسی ارشد - می تواند به تقویت رزومه شما کمک کند. اما ممکن است زمان یا پول لازم برای ادامه این نوع تحصیلات را نداشته باشید. اگر مدرک معتبری می‌خواهید که گذراندن آن دوره آموزش یک سال طول نمی کشد - مانند پیشنهادات HBS Online - می تواند یک جایگزین عالی باشد. اگر آموزش  به اندازه نتایج یادگیری برای شما مهم نیست، برنامه درسی دوره را مرور کنید تا مطمئن شوید که مهارت ها و دانش مورد نظر خود را به دست خواهید آورد.

نکاتی برای برنامه ریزی یادگیری ( آموزش) آنلاین

هنگامی که دوره مناسب را پیدا کردید، ایجاد یک برنامه مطالعه حیاتی است – به خصوص که ایجاد تعادل بین آموزش آنلاین و حرفه شما می تواند چالش برانگیز باشد. در اینجا نکاتی وجود دارد که می تواند به شما در برنامه ریزی موثرتر یادگیری آنلاین کمک کند.

1. از قبل برنامه ریزی کنید: برنامه ریزی از قبل برای  آموزش آنلاین در مورد شغل شما ضروری است. انجام این کار می تواند به شما کمک کند از زمان خود به بهترین شکل استفاده کنید، بهره وری خود را افزایش دهید و اطمینان حاصل کنید که بین دانشگاهیان و تعهدات کاری خود تعادل برقرار می کنید. قبل از شروع برنامه، برنامه درسی و شرایط آن را به دقت مرور کنید. این به شما کمک می کند تا موضوعات و تکالیف آن را بهتر درک کنید.

2. زمانی را که به بهترین شکل یاد می گیرید مشخص کنید

ممکن است در زمان های مختلف روز یا حتی هفته بهترین عملکرد را داشته باشید. تعیین کنید چه زمانی بیشترین تاثیر را دارد تا بتوانید در آن زمان مطالعه کنید و بهره وری را قربانی نکنید. ممکن است زمان قبل یا بعد از کار را برای فعالیت های آموزشی خود مساعدترین زمان باشد. اگر شغل شما تعطیلات آخر هفته را به شما می دهد، استفاده از آن زمان برای مطالعه می تواند به شما در رسیدن به تعادل کمک کند.

3.محیط مناسب را انتخاب کنید

علاوه بر یافتن زمان مناسب برای مطالعه، تعیین اینکه در چه محیطی بهتر کار می کنید بسیار مهم است. نورپردازی، سر و صدای پس زمینه و محیط عمومی شما می توانند بر بهره وری شما تأثیر بگذارند. یک فضای مطالعه اختصاصی برای بهبود تمرکز خود ایجاد کنید. محیط هایی که باید در نظر بگیرید عبارتند از:

کافی شاپ

 اتاق نشیمن شما

یک دفتر اجاره ای

 اتاق خواب شما

اتاق استراحت شرکت شما

 

 به خاطر داشته باشید: همه این فضاها به شما اجازه نمی دهند در خلوت مطالعه کنید. بنابراین، بسیار مهم است که بدانید آیا حضور دیگران موجب  حواس پرتی شما می شود یا تمرکز شما از یین نمی رود.

4. یافتن یک ابزار زمان بندی

می توانید از چندین ابزار برای برنامه ریزی زمان خود به طور موثر استفاده کنید، مانند برنامه ریزهای کاغذی، نرم افزار مدیریت کار، و تقویم های آنلاین. یکی از مزایای ابزارهای آنلاین این است که می توانند برای شما هشدار،  ارسال کنند. نوشتن برنامه خود بر روی کاغذ می تواند به همان اندازه کارآمد باشد - به شرطی که در کار خود بی نهایت متمرکز باشید. مهم ترین نکته این است که چه ابزاری برای شما بهتر عمل می کند.

5. برای وقفه ها برنامه ریزی کنید

هنگامی که تحصیلات خود را با شغل خود متعادل می کنید، استراحت باعث جلوگیری از فرسودگی شغلی  است. بر اساس مطالعه‌ای که در Monitor on Psychology منتشر شده است، اکثر افرادی که در مشاغلی کار می‌کنند که نیاز به تلاش ذهنی دارند، باید به طور جدی به استراحت‌هایی که شامل ورزش یا گذراندن زمان در محیط‌های طبیعی است برای مبارزه با فرسودگی شغلی یا در برخی موارد افسردگی فکر کنند. در حالی که ممکن است گاهی اوقات به استراحتی خود به خودی نیاز داشته باشید، ایده خوبی است که برای استراحت در برنامه خود نیز برنامه ریزی کنید. انجام این کار می تواند اطمینان حاصل کند که فراموش نمی کنید از کار و تحصیل خود برای تجدید قوا دور شوید.

6. زمان کافی برای خواب اختصاص دهید علاوه بر برنامه ریزی برای استراحت، داشتن خواب کافی نیز ضروری است. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده توصیه می کند که بزرگسالان حداقل هفت ساعت در شب بخوابند. خواب فقط برای سلامت کلی شما مهم نیست. به شما کمک می کند اطلاعات را به طور موثرتری مطالعه و حفظ کنید. به گفته موسسه ملی بهداشت ایالات متحده، کمبود خواب می تواند بهره وری را تا 40 درصد کاهش دهد. برنامه ریزی برای خواب در برنامه خود - و پایبندی به آن - برای جلوگیری از فرسودگی شغلی و ایجاد تعادل بین تحصیلات و حرفه شما کلیدی است.

7. با کارفرمای خود ارتباط برقرار کنید

شما باید اهداف توسعه حرفه ای خود و حمایتی که برای دستیابی به آنها نیاز دارید را به دلایل متعدد با کارفرمای خود در میان بگذارید.  این نشان دهنده تعهد شما به رشد شغلی و بهبود مهارت های خود است. ممکن است کارفرمای شما نیز بتواند در برنامه ریزی آموزشی به شما کمک کند. به عنوان مثال، جلب حمایت شرکت شما ممکن است به شما کمک کند ساعات کاری انعطاف‌پذیرتری در مورد تعهدات آموزشی خود کسب کنید. یکی دیگر از مزایای برقراری ارتباط با کارفرما این است که سازمان شما ممکن است مایل باشد هزینه تحصیل شما را پوشش دهد. بسیاری از شرکت ها برای توسعه کارکنان خود سرمایه گذاری می کنند زیرا مهارت های آنها در نهایت به نفع سازمان خواهد بود.

8. مطالبی که در آموزش یاد می گیرید را در کار فعلی خود بگنجانید

اگر دوره آنلاینی را می گذرانید که با شغل شما مرتبط است، می توانید آنچه را که یاد می گیرید در کار روزانه خود بگنجانید و در نتیجه از  مزایایی مانند: حفظ محتوای درسی، تحت تاثیر قرار دادن مدیر خود به دست آوردن راهی برای حل چالش‌های کاری بهره ببرید. به عنوان مثال، دوره‌های HBS Online از موارد واقعی چالش‌هایی که رهبران کسب‌وکار با آن‌ها مواجه بودند، را بیان می کنند و شما را قادر می‌سازد دانش خود را به کار ببرید.

9. مشخص کنید چه چیزی برای شما مفید است.

پیمایش شغلی در حین ادامه تحصیل می تواند چالش برانگیز باشد. هیچ رویکرد یکسانی برای برنامه ریزی زمان مطالعه شما وجود ندارد. پیدا کردن آنچه برای شما مفید است و پایبند بودن به آن ضروری است. این فرآیند احتمالاً شامل آزمون و خطا خواهد بود. هنگامی که از آن استفاده کردید، می توانید در عین رشد حرفه ای از مزایای یادگیری آنلاین بهره مند شوید.

 

آیا برای رشد و ارتقاء سطح آموزشی خود آماده اید؟

 علاوه بر آموزش مهارت های ارزشمند، دوره مناسب می تواند به شما کمک کند تا حرفه خود را به سطح بالاتری ببرید. چه بخواهید حقوق خود را افزایش دهید و چه بخواهید ترفیع کسب کنید، پیشرفت تحصیلات خود از طریق یک دوره آنلاین می تواند ابزارهای موفقیت را فراهم کند.

 

 

 

 

 

منبع : https://online.hbs.edu/blog/

 

تگ ها: آموزش_بیزنس_کوچینگ_در_بابل آموزش_بیزنس_کوچینگ_در_مازندران آموزش_بیزنس_کوچینگ بیزنس_کوچینگ_در_بابل مرکز_بیزنس_کوچینگ_در_بابل مرکز_بیزنس_کوچینگ_در_ مازندران مربیگری_کسب _و_کار مرکز_بیزنس_کوچینگ_الماس رهبری فروش آموزش_فروش آموزش_بازاریابی