الماس

چرا یک گروه آموزشی آنلاین برای موفقیت شما مهم است

 

محبوبیت آموزش آنلاین در چند سال گذشته افزایش یافته است و دلیل خوبی هم دارد: شما می توانید مهارت های حیاتی را از مربیان سطح بالا در برنامه خود بدون توجه به اینکه در کجای جهان هستید و اغلب با کسری از هزینه نسبت به یک دوره آموزش حضوری به دست آورید. یکی از معایب آموزش آنلاین که اغلب به آن اشاره می شود، کمبود فرصت برای ارتباط انسانی است.

 

گروه یادگیری(آموزش) آنلاین چیست؟ گروه آموزشی آنلاین گروهی از یادگیرندگان آنلاین هستند که بر روی یک پلت فرم دیجیتال یا شخصاً با یکدیگر تعامل دارند و از هم یاد می گیرند. در هر جامعه ای، اعضا بر سر یک وجه مشترک، مانند تقویت مهارت های خود از طریق یادگیری آنلاین، متحد می شوند. انجمن آنلاین مدرسه کسب و کار هاروارد متشکل از متخصصان کسب و کار از سراسر جهان است که به عنوان یادگیرندگان مادام العمر شناخته می شوند. بسیاری از اعضای آن دوره HBS Online را یا به پایان رسانده اند یا در حال گذراندن آن هستند، اما برخی از آنها این کار را نکرده اند.

گروه های  آموزشی  آنلاین معمولاً دارای هاب های دیجیتالی هستند که ارتباط بین مکان های جغرافیایی را امکان پذیر می کند. این هاب ها علاوه بر تشویق به بحث، پشتیبانی و شبکه سازی، راهی را برای اعضا فراهم می کند تا جلسات حضوری را هماهنگ کنند. در برخی از گروه ها، مانند HBS Online، اعضا میتوانند به فصل جغرافیایی بپیوندند که توسط یک سازماندهنده  رویدادها را برای کسانی که در همان منطقه هستند میزبانی میکند. یک گروه یادگیری(آموزش) آنلاین می تواند حس تعلقی را ایجاد کند که دوره های قبلی آموزش آنلاین فاقد آن بودند. در اینجا پنج مزیت پیوستن به این گروه ها آورده شده است.

 

مزایای گروه های یادگیری(آموزش) آنلاین:

 

 1. به دست آوردن دیدگاه های جدید:

 یکی از مزایای گروه های یادگیری آنلاین فرصت به دست آوردن دیدگاه های تازه است. با عضویت در یک شبکه جهانی، با افرادی با تجربیات، نظرات و چالش های مختلف زندگی روبرو خواهید شد. تیارا شفیق، که گواهی آمادگی (CORE) را دریافت کرد، میگوید: «توانایی صحبت با سایر دانشآموزان همگروهم - بهویژه زمانی که شروع به تبدیل شدن به یک عضو  قابل اعتماد گروه شدم، بازخوردهای ارزشمندی را به من . "نه تنها در حال یادگیری بودم، بلکه به خوبی کار می کردم و می توانستم از طریق دیدگاه های منحصر به فرد خود به دیگران کمک کنم." درگیر شدن متفکرانه در بحث با دیگران می تواند ذهنیت شما را به روی دیدگاه های آنها باز کند و به شما کمک کند تا موضوعات را از زوایای مختلف بررسی کنید، که می تواند در دوره و حرفه شما مفید باشد.

 

2. حمایت و انگیزه دریافت می کنید

 یک گروه یادگیری آنلاین می تواند به ویژه برای جستجوی حمایت، انگیزه یا الهام گرفتن از دیگران مفید باشد.

 

قبل از دوره

قبل از ثبت نام در دوره، از کسانی که قبلاً آن را تکمیل کرده اند، راهنمایی بخواهید. به عنوان مثال، اگر در انجمن آنلاین HBS تازه کار هستید، می توانید بپرسید: "آیا کسی در اینجا استراتژی نوآورانه(تحول آفرین) را اتخاذ کرده است، اگر چنین است، چگونه از آنچه در دوره یاد گرفته اید استفاده کرده اید" اعضای انجمن می توانند پاسخ دهند. به عنوان مثال پیج پترسون، مدیر فروش و شرکت کننده در استراتژی تحول آفرین می گوید: "من قبلاً بسیاری از چیزهایی را که یاد گرفته ام به کار برده ام. استراتژی و پیام من برای تیمم و نحوه ارتباط ما با مشتریان شروع به تغییر کرده است."  همچنین فرش عسکری مدیر گروه شرکت کننده در  استراتژی های تحول آفرین می گوید: "دریافتهام که قبلاً [آنچه را در استراتژی تحول آفرین یاد گرفتم] در حرفهام، علایقم و حتی خانوادهام به کار میبرم. به عنوان مثال، من تئوری کارهایی که باید انجام شود را برای خودم و افرادی که برایشان محصولات میسازم به کار میبرم تا بتوانم کارم را به عنوان شریک، خویشاوند، کارمند، عضو تیم و مدیر محصول بهتر انجام دهم.»

 

در طول دوره

 

شما در حین گذراندن یک دوره آنلاین، دانستن اینکه جامعه ای از افراد دارید که مطالب مشابهی را یاد می گیرند، با نمونه های مشابهی روبرو می شوند و تکالیف مشابهی را انجام می دهند، می تواند برایتان اطمینان بخش باشد. در پلتفرم انجمن آنلاین HBS، شما به طور خودکار فقط با گروه خود به گروهی اضافه میشوید - کسانی که به طور همزمان دوره شما را میگذرانند - بنابراین میتوانید در مورد تجربه خود در زمان واقعی چت کنید. عضویت در آن گروه نه تنها برای حل مشکلات مفید است، بلکه برای حفظ انگیزه در طول برنامه نیز مفید است.

 

بعد از دوره

شما حتی پس از پایان دوره، میتوانید برای دریافت مشاوره به گروه یادگیری(آموزشی) آنلاین خود در مورد چالش تجاری که با آن روبرو هستید رجوع کنید . داشتن دیدگاههای حرفهای دیگر میتواند تصویر کاملتری از گزینههای شما ارائه دهد و شما را ترغیب کند که مواردی را که قبلاً نداشتید در نظر بگیرید. شما همچنین می توانید از گروه خود برای اشتراک گذاری یا جستجوی آگهی های شغلی یا فرصت های توسعه حرفه ای در حین پیشرفت شغلی خود استفاده کنید.

 

3. شبکه حرفه ای خود را بسازید

 برقراری ارتباط با سایر حرفه ای ها روشی موثر برای گسترش شبکه شما است و می تواند در هنگام جستجوی شغل، استخدام و مشاوره در هر مرحله شغلی مفید باشد. به یاد داشته باشید: شبکهسازی صرفاً جمعآوری نامها و اطلاعات تماس نیست، بلکه به معنای ایجاد ارتباط واقعی با کسی است. در یک پلت فرم جامعه دیجیتال، می توانید در مورد محتوای دوره، سؤالات یا رویدادهای جاری مرتبط بحث کنید. همچنین می توانید در رویدادهایی که توسط شرکت یا موسسه محلی شما میزبانی می شود شرکت کنید.

 

4. ایجاد ارتباطات در دنیای واقعی

 یکی از مزیت های کلیدی یک گروه آموزشی آنلاین، فرصتی برای ارتباط حضوری است. این موضوع، شکاف بین دوره آنلاین شما و دنیای واقعی را پر می کند. اگر گروه آموزش آنلاین شما دارای فصلهای مبتنی بر جغرافیا است، نزدیکترین بخشها را پیدا کنید و متمرکز شوید. انجمن آنلاین HBS دارای 34 فصل در سرتاسر جهان است که هر کدام توسط یک سازمان دهنده داوطلب هدایت می شود که حداقل یک دوره HBS Online را گذرانده است. گوئن مدینارادزه، سازماندهنده فصل جهانی، به طور مرتب رویدادهای حضوری و مجازی را برای اعضای انجمن آنلاین HBS برگزار میکند تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و با یکدیگر آشنا شوند. به عنوان مثال، در ژوئیه 2022، بخش جهانی با بخش بوستون در یک ناهار پیک نیک در محوطه دانشکده بازرگانی هاروارد ملاقات کرد. علاوه بر رویدادهای فصلی، HBS Online یک کنفرانس سالانه برای دانش پذیران به نام Connext برگزار می کند. Connext که اکنون در قالب ترکیبی برای دسترسی به افرادی که قادر به سفر به پردیس نیستند میزبانی شده است، فرصتی برای شرکت کنندگان است تا از اعضای هیئت علمی HBS  یاد بگیرند. یک گروه یادگیری آنلاین فرصت هایی را برای ارتباط حضوری ایجاد می کند. از آنها بهره ببرید.

 

5. برای ایجاد تغییر مثبت با هم کار کنید در نهایت، برخی از گروه های  یادگیری(آموزش) آنلاین اعضا را دعوت می کنند تا در جلسات هدفمند شرکت کنند. انجمن آنلاین HBS میزبان چالش اجتماعی سالانه خود است، که در آن با یک سازمان غیرانتفاعی که یک ماموریت قانعکننده و چالش تجاری حیاتی دارد، شریک میشود. انجمن - که بر اساس فصل جغرافیایی به تیمهایی تقسیم شده است - وظیفه دارد راهحلهای عملی برای چالش سازمان غیرانتفاعی ایجاد کند. چالش جامعه 2023 در حالی در جریان است که تیم ها راه حل هایی را برای کمک به  آموزش جهانی برای تأثیر بر زندگی جوانان و خانواده های آسیب دیده از اچ آی وی/ایدز و فقر گسترش دهد. تیمهای منتخب راهحلهای خود را برای هیئت داوران در Connext در ماه می ارائه خواهند کرد و یکی به عنوان برنده انتخاب خواهد شد.

برندگان قبلی چالش انجمن عبارتند از:

 - نیویورک برای پیشنهاد کمک به بانک غذای بوستون بزرگ برای رسیدگی به ناامنی غذایی

- لس آنجلس برای پیشنهاد خود برای کمک به سازمان بین المللی برداشت پایدار برای معکوس کردن اثرات تغییرات آب و هوا.

-  دبی برای پیشنهاد خود برای کمک به Empowered to Educate که برای رشد خوداز معلمان زن  حمایت می کند.  بخشی از یک جامعه به معنای گروهی  بزرگتر از خودتان می باشد. استفاده از فرصت هایی مانند این می تواند به شما کمک کند تا با آموزش آنلاین خود تأثیری در دنیای واقعی ایجاد کنید.

 

 

چگونه بر یک گروه  آموزش آنلاین ملحق شوید

 

 اگر علاقه مند به پیوستن به یک گروه یادگیری آنلاین هستید، آن را در طول تحقیق دوره خود اولویت بندی کنید. انتخاب یک برنامه با یک گروه آموزش آنلاین که در زیرساخت آن تعبیه شده است، میتواند راهی بینظیر برای مشارکت از لحظه ثبتنام فراهم کند. قبل، در طول و بعد از دوره خود، نکته ای را برای ارتباط با دیگران و تعامل با آنها بیان کنید. سعی کنید سوالات یا بینش هایی در موارد زیر مطرح کنید:

- محتوای دوره

- صنعت یا نقش شما

- منطقه جغرافیایی شما

- دلیلی که به این موارد اهمیت می دهید

 

این موضوعات مشترک می تواند جرقه بحث را در میان اعضای جامعه برانگیزد و منجر به ایجاد ارتباطات جدید با فراگیران همفکر شود. شما می توانید قبل از شروع سفر آموزشی خود به برخی از گروه های آموزش آنلاین بپیوندید. انجام این کار می تواند به شما کمک کند دوره مناسب را انتخاب کنید و حس تعلقی را ایجاد کنید که می توانید در برنامه خود و فراتر از آن داشته باشید.

 

 

 

 

منبع : https://online.hbs.edu/blog/

 

تگ ها: آموزش_بیزنس_کوچینگ_در_بابل آموزش_بیزنس_کوچینگ_در_مازندران آموزش_بیزنس_کوچینگ بیزنس_کوچینگ_در_بابل مرکز_بیزنس_کوچینگ_در_بابل مرکز_بیزنس_کوچینگ_در_ مازندران مربیگری_کسب _و_کار مرکز_بیزنس_کوچینگ_الماس رهبری فروش آموزش_فروش آموزش_بازاریابی