الماس

نحوه ترفیع در محل کار: 10 کاری که می توانید انجام دهید

 

همانطور که آبراهام لینکلن زمانی گفت: «بهترین راه برای پیش‌بینی آینده، ساختن آن است.» اگر می‌خواهید شغل خود را ارتقا دهید اما نمی‌دانید از کجا شروع کنید، در اینجا چند کار وجود دارد که می‌توانید برای ارتقای شغلی انجام دهید.

 

چگونه می توانیدبه صورت  موفق ترفیع بگیرید:

 1. یک کارمند نمونه باشید قانون شماره یک برای یک کارمند خوب این است که همیشه به موقع و آماده کار باشید. بهتر است هر روز و در هر جلسه سر وقت - یا حتی زودتر حاضر باشید. اگر جلسه را رهبری می‌کنید، با یک دستور کار ظاهر شوید و یک زمان‌سنج فعال باشید. این نشانه این است که شما منظم هستید، به وقت افراد احترام می گذارید و به عنوان یک الگو برای همسالان خود عمل می کنید. در پایان جلسه، خلاصه ای سریع ارائه دهید و مراحل بعدی را مشخص کنید.

2. مشکلات را حل کنید، فقط آنها را شناسایی نکنید

 یکی از بهترین راه ها برای برجسته شدن به عنوان یک رهبر نوپا - صرف نظر از نقش فعلی شما - این است که خودکفا باشید و قضاوت محکمی از خود نشان دهید. انجام این کار نه تنها شما را به عنوان یک مدیر مهم برای تیم خود متمایز می کند، بلکه به عنوان تاکتیکی برای توسعه بیشتر مهارت های رهبری شما نیز عمل می کند. یک شعار مفید این است که "حل کننده مشکل باشید، نه بیان کننده مشکل." وقتی موضوعی را برای رئیس خود مطرح می کنید، راه حلی نیز پیشنهاد دهید. رهبران پرمشغله اغلب با حل هر مشکلی که تیمشان با آن مواجه هستند گرفتار می شوند. به رئیس خود لطفی کنید و به جای مسائل ظاهری، راه حل هایی را پیدا کنید.

3. به وقت رئیس خود احترام بگذارید:

 به وقت رئیس خود توجه کنید. قبل از درخواست کمک، سطح اضطرار را در نظر بگیرید و سعی کنید مشکل را حل کنید - یا حداقل یک برنامه عملی را برای اجرای مدیریت خود طرح ریزی کنید. این کار نشان می دهد که چگونه می توانید ابتکار عمل داشته باشید. برای کارهایی که نیاز به مداخله رئیستان را دارند اما به زمان حساس نیستند، فهرستی تهیه کنید.  از رئیستان بپرسید آیا می‌توانید در تقویمش  وقت بگذارد تا بتوانید آنچه را که می خواهید در قالب جلسه مطرح کنید.

 

4.یک چرخ (پر از سروصدا) و   پر از جیرجیر نباشید

شاید مهم ترین نگرش این باشد که می توانید انجام دهید. هر کاری که می توانید برای به حداقل رساندن حجم کاری رئیس خود انجام دهید، احتمالاً در دراز مدت برای شما مفید خواهد بود. شما می‌توانید با داوطلب شدن برای انجام کارهای جدید یا راه‌حل‌های فکری طوفانی در هنگام بروز بحران کمک کنید. وید بوگز، قهرمان بیسبال، زمانی گفت: "نگرش مثبت باعث واکنش زنجیره ای از افکار، رویدادها و نتایج مثبت می شود. این یک کاتالیزور است و نتایج فوق‌العاده‌ای را به همراه دارد.» بنابراین، هر کاری که انجام می دهید، ناله نکنید. حتی اگر احساس استرس می کنید، جنبه مثبتی را به رئیس خود ارائه دهید.

5. به عنوان یک امانتدار و رازدار خدمت کنید

  موضوعات را برای خود به صورت محرمانه یا حساس برای خود، طبقه بندی کنید. به وسیله یک کارمند امین و نمونه، اعتماد و احترام را به دست خواهید آورد.

 

10 راه برای ترفیع در محل کار:

1. کارمند نمونه باشید

2. مشکلات را حل کنید. فقط آنها را شناسایی نکنید

3.به وقت رئیس خود احترام بگذارید

4. چرخ پرسر و صدا و پر از جیرجیر نباشید

5. به عنوان یک امانتدار و رازدار خدمت کنید

6.رئیس خود را خوب جلوه دهید

7.درخواست مشاوره بدهید

8. صحبت کنید

9. اطمینان در  پروژه ها ایجاد کنید

10. تحصیلات خود را ارتقا دهید

 

 

6. رئیس خود را خوب جلوه دهید: سازماندهی و حرکت سریع می تواند شما و رئیستان را خوب جلوه دهد. اما خیلی سریع حرکت نکنید انجام کارها به طور موثر مهم است، اما کیفیت نیز مهم است. اطمینان حاصل کنید که کار شما به خوبی شرکت شما را نشان می دهد. اگر مسئولیت‌های دیگری را بر عهده می‌گیرید، مطمئن شوید که آنها با آنچه از شما انتظار می‌رود مطابقت دارند.  اثر کار شما به عملکرد  رئیستان منعکس می شود، بنابراین مطمئن شوید که او به شما و محصول شما افتخار می کند.

 

7.مشاوره بخواهید

ممکن است غیر منطقی به نظر برسد، اما مشورت گرفتن از رئیستان می تواند سودآور باشد. طبق تحقیقات  پروفسور آلیسون وود بروکس، پروفسور مدرسه بازرگانی هاروارد، « کسانی  که به دنبال مشاوره هستند، شایسته‌تر از کسانی هستند که مشورت نمی‌کنند». با زمان مناسب، درخواست راهنمایی از رئیستان می تواند به نفع شما باشد.

 

8. صحبت کن

همانطور که ارسطو گفت: «تنها یک راه برای جلوگیری از انتقاد وجود دارد: هیچ کاری نکنید، چیزی نگویید و هیچ باشید.» از آنجایی که در حال خواندن این مقاله هستید، اگر می خواهید متمایز شوید،باید صحبت کنید. به اشتراک گذاری مطمئن نظرات و تخصص خود در گفتگوها یا جلسات به شما امکان می دهد دانش و مهارت های خود را نشان دهید.

شما همچنین می توانید بر همکاران و مافوق خود تأثیر بگذارید.

 

9. در پروژه ها اعتماد ایجاد کنید:

 داشتن یک ارتباط قوی بیشتر از آن چیزی است که شما می گویید. نحوه بیان آن - هم در زبان بدن و هم در لحن صدایتان - ممکن است بیشتر از خود کلمات مهم باشد. آلبرت محرابیان، استاد دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس، و متخصص در ارتباطات غیرکلامی، با تحقیقات خود ثابت کرد که آنچه شما می گویید در مقایسه با نحوه بیان آن ناچیز است و  زبان بدن  اهمیت بیشتری دارد. محرابیان می گوید: «عناصر غیرکلامی به ویژه برای برقراری ارتباط با احساسات و نگرش، مهم هستند، به‌ویژه زمانی که ناسازگار باشند: اگر کلمات و زبان بدن با هم موافق نباشند، فرد تمایل به باور زبان بدن دارد. گفته می‌شود، شما می‌توانید از طریق زبان بدنی با اعتماد به نفس، مانند حالت بدنی، حالت دست دادن، تماس چشمی و لبخند، مانند یک رهبر به نظر برسید.

 

10. تحصیلات خود را ارتقا دهید:

  چه کارهای دیگری برای رشد شغلی خود می توانید انجام دهید اگر می خواهید مهارت های خود را تقویت کنید اما زمان یا منابع لازم برای بازگشت به مدرسه را به صورت تمام وقت یا حتی پاره وقت ندارید، یک دوره آنلاین را در نظر بگیرید. به گفته پروفسور   نارایانداس، گزینه های زیادی وجود دارد که می تواند برای شما و کارفرمایتان مفید باشد. همانطور که نارایانداس به هاروارد بیزینس ریویو گفت: «خبر خوب این است که مجموعه رو به رشد، برای پیشرفت و ارتقاء بیشتر دوره‌های آنلاین، پلت‌فرم‌های اجتماعی و تعاملی، و ابزارهای یادگیری هم از مؤسسات سنتی و هم تازه‌کاران را ارائه می‌دهد. [آنها] منعطف و به صورت فوری در دسترس هستند، و کارمندان را قادر می‌سازد تا مهارت‌ها را در زمینه‌ای که باید در آن مورد استفاده قرار گیرند، بیابند. در واقع، این یک شکل قرن بیست و یکمی از آموزش حین کار است.»

دوره های کسب و کار آنلاین بسیار مقرون به صرفه ای وجود دارد که می تواند بر اساس برنامه شما کار کند. حتی ممکن است کارفرمای شما هزینه را پوشش دهد.

یکی از مواردی که باید در نظر گرفت اصول رهبری است. این دارای تمرینات تعاملی است که به شما کمک می کند تا بتوانید خود را ارتقا دهید.

 

با چه سرعتی باید انتظار ارتقای شغلی را داشته باشید؟

 

مهمتر از هر چیز دیگری، تشخیص اینکه چه چیزی شما را به سمت ارتقای شغلی سوق می دهد بسیار مهم است. فراتر از اینکه می خواهید در حرفه خود پیشرفت کنید، به تصویر بزرگتر فکر کنید و شناسایی کنید که ارتقای شما چگونه به سازمان شما کمک می کند. انگیزه شما فقط مسیر حرفه ای شما را تقویت نمی کند بلکه ارزشی را برای شرکت شما فراهم می کند. انتظار نتایج فوری نداشته باشید در عوض، روی پیشرفت شخصی خود تمرکز کنید و به دنبال راه هایی برای تبدیل شدن به یک حرفه ای باشید. ترفیع ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که انتظارش را ندارید.

 

منبع : https://online.hbs.edu/blog/

 

تگ ها: آموزش_بیزنس_کوچینگ_در_بابل آموزش_بیزنس_کوچینگ_در_مازندران آموزش_بیزنس_کوچینگ بیزنس_کوچینگ_در_بابل مرکز_بیزنس_کوچینگ_در_بابل مرکز_بیزنس_کوچینگ_در_ مازندران مربیگری_کسب _و_کار مرکز_بیزنس_کوچینگ_الماس رهبری فروش آموزش_فروش آموزش_بازاریابی