الماس

چگونه می توان روش تحصیل(آموزش) آنلاین مناسب را برای خود انتخاب کرد

 

روش تحصیل(آموزش) به صورت آنلاین روشی موثر برای ایجاد و توسعه مهارت های تجاری حیاتی است. خواه قصد دارید برای یک برنامه MBA آماده شوید، به سمت یک نقش جدید بروید یا تغییر شغلی ایجاد کنید، دوره های آنلاین می تواند مسیری انعطاف پذیر و مقرون به صرفه برای رسیدن به اهداف شما باشد. همانطور که محبوبیت آموزش آنلاین افزایش یافته است، تعداد گزینه های آن نیز افزایش یافته است - که انتخاب دوره مناسب را حیاتی و چالش برانگیز می کند. در اینجا خلاصه ای از مزایای یک برنامه گواهی آنلاین و پنج سوالی که باید از خود بپرسید تا مطمئن شوید بهترین  و مناسب ترین دوره را انتخاب می کنید، آورده شده است.

 

 

چرا روش تحصیل(آموزش) به صورت آنلاین را انتخاب کنید؟

 کسب گواهینامه کسب و کار آنلاین می تواند شما را برای پیشرفت حرفه خود مجهز کند. از مبانی پایه گرفته تا غواصی عمیق پیشرفته، می توانند مهارت های شما را برای تبدیل شدن به یک حرفه ای در کسب و کار ایجاد و تقویت کنند. روش های تحصیل آنلاین نیز می توانند از نظر مالی نتیجه دهند. در یک نظرسنجی میدانی، 42 درصد از زبان آموزان HBS Online گفتند که به طور متوسط ​​​​17000 دلار افزایش حقوق دریافت کرده اند. در یک رزومه، گواهینامه در یک حوزه موضوعی خاص می تواند نشان دهنده تعهد شما به پیشرفت حرفه ای و کسب مهارت های جدید باشد.

یکی از مزایای دوره های آنلاین که اغلب نادیده گرفته می شود، توانایی ایجاد ارتباطات جهانی است. از آنجایی که دوره‌ها به مکان‌های فیزیکی مرتبط نیستند، همتایان شما ممکن است از هر نقطه‌ای در جهان شرکت کنند. انجمن آنلاین HBS شما را قادر می سازد قبل، در طول و بعد از دوره خود شبکه سازی کنید. همچنین می توانید در اجتماعات حضوری با دانش پذیران در منطقه خود شرکت کنید. از آنجایی که برنامه های تحصیل آنلاین به شما امکان می دهد از هر مکانی این مزایا را در برنامه خود به دست آورید، در بین حرفه ای هایی که به دنبال پیشرفت شغلی هستند محبوبیت فزاینده ای پیدا می کنید.

 

5 سوالی که باید از خود بپرسید تا بهترین دوره آنلاین را بیابید:

 1. اهداف حرفه ای من چیست ؟

اگر تصمیم به شرکت در یک دوره آنلاین دارید، دلیل ثبت نام خود را روشن کنید. با فهرست کردن اهداف حرفه ای خود شروع کنید. این می تواند به ایجاد اظهارات در مورد جایگاهی که در شغل خود هستید و آنچه که امیدوارید از یک برنامه آموزشی به دست آورید کمک کند.

به عنوان مثال:

- من یک مهندس سطح ابتدایی هستم و آرزوی مدیریت یک تیم مهندسی را دارم.

 - من یک مدیر کارکشته هستم و می خواهم توانایی خود را در اجرای استراتژی بهبود بخشم.

- من یک ایده نوآورانه دارم و می خواهم یک استارتاپ موفق بسازم.

- من یک رهبر جدید هستم و می خواهم بدانم چگونه از اطلاعات مالی استفاده کنم.

- من یک دانشجوی آینده نگر MBA هستم و می خواهم خودم را برای موفقیت آماده کنم.

 - من یک رهبر سازمانی هستم و می‌خواهم کسب‌وکارم تأثیر مثبتی بر جامعه بگذارد.

 شما می‌توانید هر تعداد بیانیه هدف را فهرست کنید، اما بر روی یک گزینه متمرکز شوید.

 

2. برای رسیدن به اهدافم به چه مهارت هایی نیاز دارم؟

 در مرحله بعد، هدف و مهارت های خود را در نظر بگیرید. در حال حاضر چه مهارت هایی دارید که به شما کمک می کند تا به هدف خود برسید، کدام مهارت ها را ندارید یا در آنها قوی نیستید، به عنوان مثال، اگر بیانیه هدف شما این باشد که "من یک رهبر جدید هستم و می خواهم بفهمم چگونه از اطلاعات مالی استفاده کنم". شما می توانید موارد زیر را فهرست کنید:

مهارت های موجود:

- من با صورت های مالی آشنایی دارم.

- من گهگاه برای تیمم بودجه ایجاد کرده ام.

- من با نحوه اجرای یک پروژه بر اساس ارزشی که می تواند برای سازمانم به ارمغان بیاورد آشنا هستم.

مهارت هایی که باید بدست بیاورم یا تقویت کنم :

- من درک دقیقی از نحوه عملکرد بازار سرمایه و تأثیرگذاری بر سازمانم ندارم.

- من می خواهم یاد بگیرم که چگونه مفاهیم کلیدی مالی را در کار روزانه خود به کار ببرم.

- من مطمئن نیستم که چگونه از صورت های مالی برای اطلاع از تصمیمات رهبری استفاده کنم.

 

از طریق این فرآیند، ممکن است متوجه شوید که مطمئن نیستید برای رسیدن به اهداف خود به چه مهارت هایی نیاز دارید - این اشکالی ندارد. اگر به دنبال ارتقاء در شرکت خود هستید، با مدیر خود صحبت کنید که چه مهارت هایی برای فردی در نقش مورد نظر شما مفید است. همچنین می‌توانید شایستگی‌های فهرست شده در آگهی‌های شغلی را برای نقش‌هایی که می‌خواهید بررسی کنید. این را در مراحل بعدی هنگام جستجوی دوره ها در نظر داشته باشید.

3. برنامه من چیست؟

 پس از تعیین مهارت هایی که می خواهید به دست آورید، در دسترس بودن خود را بسنجید. با برنامه‌های آنلاین، انعطاف‌پذیری لازم را خواهید داشت تا هر زمان که بهترین باشد، دوره‌های درسی را در برنامه خود قرار دهید. برای این مرحله، تصویری از یک هفته معمولی ایجاد کنید. زمان را برای تعهدات ثابت مانند محل کار، مدرسه، و قرار ملاقات مسدود کنید. هر گونه مسئولیت مراقبتی، نیازهای روزانه مانند تهیه غذا و زمان کافی برای استراحت و خواب را در نظر بگیرید. هنگامی که آن زمان ها را مسدود کردید، زمان در دسترس شما زمانی است که برای یک دوره آنلاین باقی می ماند. شمارش کنید که چند ساعت در هفته می توانید اختصاص دهید و اطمینان حاصل کنید که  که می خواهید این‌تعهد را انجام دهید. برای مثال، اگر تصمیم گرفته اید که می توانید شش ساعت در هفته را به آموزش خود اختصاص دهید، از این زمان برای انتخاب دوره ای استفاده کنید که به زمان بیشتری نیاز ندارد.

 

 

4. در یک دوره آنلاین برای چه چیزهایی ارزش قائل هستم؟

 گام بعدی این است که آنچه را که در دوره آموزش آنلاین ارزش قائل هستید شناسایی کنید. بسیاری از آنها در بازار هستند، بنابراین دانستن آنچه دوست دارید مفید است تا بتوانید پیشنهادات مربوطه را جستجو کنید. با یک جریان و مسیر فکری باز شروع کنید: در یک تجربه آموزشی به چه چیزهایی نیاز دارید یا به چه چیزهایی اهمیت می دهید.

می‌توانید مواردی مانند موارد زیر را فهرست کنید:

-  دوره جذاب مدرسان معتبر

- برای به دست آوردن بینش از فرصت‌ها

- برای تعامل با سایر دانش پذیران

-  توانایی دیدن نمودارها و گرافیک‌ها

 

 توجه داشته باشید که چه عواملی «باید» و «دارای نقاط قوت» هستند تا بتوانید هنگام تحقیق در مورد گزینه‌ها به فهرست خود مراجعه کنید. برخی از دوره ها ممکن است به یک یا دو مورد از خواسته های شما برسند. و برای بقیه خواسته های شما مفید نباشند.

 

5. بودجه من چقدر است؟

 در نهایت، بودجه خود را تعیین کنید. قیمت دوره‌های آموزش آنلاین می‌تواند متفاوت باشد—همینطور کیفیت آنها نیز متفاوت است. مراقب باشید که همه دوره های آموزشی یکسان ایجاد نمی شوند. این مرحله را به‌عنوان در نظر گرفتن هزینه‌ای که می‌خواهید برای دوره عالی خود بپردازید، در نظر بگیرید، دوره‌ای که مهارت‌های رسیدن به اهدافتان را فراهم می‌کند، با در دسترس بودن شما همسو می‌شود و تمام عواملی را که شما برای آنها ارزش بیشتری قائل هستید، دارد. اگر بودجه شما،  شما را از دنبال کردن دوره ایده آل باز می دارد، فرصت های بورسیه و کمک مالی را بررسی کنید. اگر کارفرمای شما بودجه ای برای کمک به توسعه حرفه ای دارد، در مورد اینکه چگونه این دوره به شما کمک می کند تا در نقش خود موفق شوید، و مهارت هایی را برای پیشرفت سازمان ارائه دهید، بنویسید. ممکن است بتوانید دوره ایده آل خود را با کسری از هزینه آن بگذرانید.

 

تحقیق برای شروع پیشرفت شغلی و ثبت نام در دوره آموزشی، سرمایه گذاری بر روی خود و حرفه شما است. هنگامی که به هر پنج سؤال پاسخ دادید، دوره‌هایی را که با اولویت‌های شما هماهنگ هستند، تحقیق کنید. برخی ممکن است متناسب با بودجه و محدودیت های زمانی شما باشند، اما فاقد آموزش برای مهارت های مورد نیاز شما هستند. دیگران ممکن است مهارت هایی را برای رسیدن به اهداف شما فراهم کنند، اما فاقد عواملی مانند تعامل اجتماعی هستند که برای شما مهم هستند. با تعیین اهداف، اولویت ها و نیازهای خود، می توانید بهترین مسیر را برای خود بیابید. این یک پازل است که اکنون تکه هایی برای حل آن دارید. آیا می‌خواهید مهارت‌هایی برای تبدیل شدن به یک حرفه‌ای قوی‌تر در کسب‌وکار ایجاد کنید

 

 

 

منبع : https://online.hbs.edu/blog/

 

تگ ها: آموزش_بیزنس_کوچینگ_در_بابل آموزش_بیزنس_کوچینگ_در_مازندران آموزش_بیزنس_کوچینگ بیزنس_کوچینگ_در_بابل مرکز_بیزنس_کوچینگ_در_بابل مرکز_بیزنس_کوچینگ_در_ مازندران مربیگری_کسب _و_کار مرکز_بیزنس_کوچینگ_الماس رهبری فروش آموزش_فروش آموزش_بازاریابی