الماس

گذراندن دوره های مهارت کسب و کار راه مناسبی  برای تبدیل شدن به یک رهبر قوی می باشد

 

مایک گلیچمن اوقات بیکاری را دوست نداشت. در کالج، او یک برنامه دوگانه را در دانشگاه تافتس در رشته اقتصاد خرد انجام داد و در کنسرواتوار نیوانگلند در اجرای جاز تحصیل کرد تا اشتیاق خود را به ریاضیات و موسیقی ترکیب کند. او با میزان متوسط ​​9 درس در هر ترم، موفق به تکمیل دوره پنج ساله  تحصیل خود در  کمتر از چهار سال شد. او به برنامه ریزی بیش از حد عادت کرد و هنوز هم آن را دوست دارد.

پدر گلیچمن "وکیل روز و درامر شب" علاقه پسرش به طبل را در سنین پایین برانگیخت و آن را به یک علاقه مادام العمر تبدیل کرد. گلیچمن از هفت سالگی شروع به خواندن درام و پیانو کرد و به سمت جاز گرایش پیدا کرد. موسیقی اوقات فراغت او را در دبیرستان پر می کرد. او برنده مسابقات متعددی از جمله یک مسابقه بین المللی در سال آخر شد که به او اجازه داد در جشنواره جاز پاناما در پاناما سیتی اجرا کند. در دوران دبیرستان، یک نوازنده حرفه ای به او توصیه کرد که به دنبال حرفه موسیقی نرود و در عوض یک "شغل  به روز" را انتخاب کند. او به رشته مورد علاقه اش، ریاضیات روی آورد، اما نمی خواست علاقه اش به موسیقی را رها کند، بنابراین به کالج هایی مراجعه کرد که به او اجازه می دادند هر دو را انجام دهد.

خانواده او زمانی که او 12 ساله بود از نیوانگلند به منطقه آتلانتا، جورجیا نقل مکان کردند، و گلیچمن مشغول به تحصیل در کالجی در بوستون شد. در طول تابستان، او نیاز به کسب درآمد داشت. او اولین شغل خود را پیدا کرد و مهارت های ارزشمندی به دست آورد. گلیچمن می‌گوید: «اولین کار تابستانی من در کالج در Costco بود، به عنوان مربی دوچرخه سواری و صندوقدار. شغل دوم من به عنوان یک تست کننده کنترل کیفیت در [شرکت قهوه] Keurig بود. تمام روز در یک آزمایشگاه بدون پنجره بودم و دکمه‌ای را فشار می‌دادم. حتماً آن تابستان 1000 فنجان قهوه درست کرده بودم. هر دو شغل به من مدیریت زمان، فروتنی و همدلی با دیگران را آموختند. من فکر می کنم همه باید در یک مقطع زمانی در خرده فروشی کار کنند.

در سال 2010  با نزدیک شدن به فارغ التحصیلی از دانشگاه، گلیچمن گزینه های خود را در نظر گرفت. همکلاسی های او در کنسرواتوار نیوانگلند خواهان حرفه موسیقی بودند، اما گلیچمن فکر می کرد که تجارت ممکن است مسیر امن تری باشد. او به سمت مراقبت های بهداشتی کشیده شد، اما فرصت های زیادی وجود نداشت. او می‌گوید: «می‌دانستم که نمی‌خواهم در وال استریت امور مالی انجام دهم. «من چیز ملموس‌تری می‌خواستم، اما رکودی وجود داشت، بنابراین بازار کار سختی بود. من در نهایت برای یادگیری اصول کسب و کار در Enterprise Rent-a-Car مشغول به کار شدم. روزها سریع می گذشتند، اما وقتی مدیرم شروع به صحبت در مورد نقش مدیر شعبه برای من کرد، می دانستم که باید تغییری ایجاد کنم. دوستی که در شرکت فناوری اطلاعات مراقبت های بهداشتی athenahealth کار می کرد، او را متقاعد کرد که برای یک نقش خدمات حرفه ای درخواست دهد. او این شغل را پیدا کرد و بیش از سه سال در آنجا ماند. او عاشق کار با پزشکان و مدیران سیستم سلامت بود، اما می‌خواست وارد مدیریت محصول شود. گلیچمن می‌گوید: «من از کودکی عاشق بازی با لگو بودم، زیرا شیفته ساختن چیزها بودم، بنابراین فکر می‌کردم مدیریت محصول مناسب است. "حق با من بود؛ من آن را دوست داشتم. من چیزی می خواستم که بتوانم مدام در حال یادگیری باشم.»

پس از کار در چندین سمت در athenahealth، او به عنوان مدیریت محصول در Aetna متعلق به CVS، دومین شرکت بزرگ بیمه پزشکی در ایالات متحده، استخدام شد. او به سرعت به مدیر اجرایی مدیریت محصول رسید و تیمی را که مسئول توسعه برنامه های کاربردی نرم افزار بود رهبری کرد. گلیچمن می‌گوید: «من تیم بزرگی را رهبری می‌کردم و متوجه شدم که شکاف‌هایی دارم. «در اولین جلسه برنامه ریزی بودجه ام، اصطلاحاتی وجود داشت که من نمی فهمیدم. من چیزی کمتر از MBA می‌خواستم، زیرا فکر می‌کردم آن فرصت را از دست داده‌ام، اما به برخی از مهارت‌ها نیاز داشتم، بنابراین به دنبال گزینه‌هایی گشتم و مدرسه کسب و کار هاروارد را به صورت آنلاین پیدا کردم.

گلیچمن در حسابداری مالی ثبت نام کرد تا مفاهیم بودجه ریزی را بیاموزد و بعداً در دوره رهبری سازمانی برای کشف چگونگی رهبری تیم های بزرگ ثبت نام کرد. گلیچمن می گوید: "من دوره‌های آنلاینی  زیادی را برای مدیریت محصول گذرانده بودم، اما دوره‌های HBS Online بسیار متفاوت بودند – بسیار جذاب‌تر. من مکرراً از آنچه از HBS Online آموخته استفاده می کنم.  یک راه عالی برای یادگیری این است که بدانید چه راهی خوب پیش می رود و چه کاری باید انجام داد تا به ارزش کارتان افزوده شود. این نوعی از سرمایه گذاری زمان است. که اگر این دوره نبود، هرگز این کار را یاد نمی گرفتم.»

گلیچمن معتقد است مهارت هایی که از HBS Online به دست آورده است به او کمک کرده تا حرفه اش را پیش ببرد. او امیدوار است که یک مدیر ارشد تولید باشد و می‌خواهد با یادگیری، کار و گذراندن وقت با خانواده‌اش روزهای خود را پر کند. او هنوز به موسیقی علاقه دارد و تا جایی که می تواند درام می نوازد، اما خوشحال است که این راه را انتخاب کرده است.

 

 

 

 

منبع : https://online.hbs.edu/blog/

 

تگ ها: آموزش_بیزنس_کوچینگ_در_بابل آموزش_بیزنس_کوچینگ_در_مازندران آموزش_بیزنس_کوچینگ بیزنس_کوچینگ_در_بابل مرکز_بیزنس_کوچینگ_در_بابل مرکز_بیزنس_کوچینگ_در_ مازندران مربیگری_کسب _و_کار مرکز_بیزنس_کوچینگ_الماس رهبری فروش آموزش_فروش آموزش_بازاریابی